Zorgverzekeraars discrimineren mensen met ADHD

Comments

#202

Ik het er geheel mee eens bent!

(Den Haag , 2017-11-13)

#205

Ik 2 pubers heb die niet zonder de langwerkende medicatie kunnen en nu met de bijbetaling al bijna niet te doen is.

(Wijchen, 2017-11-13)

#213

Ik teken omdat ik vind dat mensen met adhd recht hebben op volledige vergoeding van medicijnen

(Deventer , 2017-11-13)

#214

Mijn zoon van 9 veel baat heeft bij de langwerkende medicatie

(Woudenberg , 2017-11-13)

#217

Medicatie voor mijn dochter echt nodig is omdat ze anders niet normaal kan functioneren binnen de maatschappij. Ze voelt zich gelukkiger en kan met alles beter meekomen met medicatie.

(Nieuw Vennep, 2017-11-13)

#218

Mijn zoon van 9 ADHD heeft. En als dit het toekomstbeeld is dan maak ik me toch grote zorgen@

(Sliedrecht, 2017-11-13)

#219

Ik een zoontje heb met adhd die langwerkende medicatie gebruikt die niet vergoed word en ik dit belachelijk vind. Hij heeft hier nou eenmaal veel baat bij.

(Lelystad , 2017-11-13)

#221

Het moet betaal blijven en het liefst gratis, we betalen ons scheel

(Amersfoort, 2017-11-13)

#222

Ik zelf ook ADHD heb

(Beverwijk, 2017-11-13)

#224

Het is schandalig dat mijn zoon( adhd, pddnos, gts) elke maand ruim 200 euro aan medicicatie kwijt is, de arts wil hem nu op andere medicatie zetten die wel vergoed worden maar hem niet helpen!!!!

(Hoorn, 2017-11-13)

#229

omdat heel veel mensen er baat bij hebben

(wilp, 2017-11-13)

#230

Ik teken omdat ook wij, net als vele andere gedupeerden de pineut zijn van een fijn verzekeringsklimaat..NOT!

(Dordrecht, 2017-11-13)

#232

Het allemaal zonder al die bijdrages al duur genoeg is

(Annen, 2017-11-13)

#236

Ik het er niet mee eens ben en het gewoon vergoed moet worden anders komt er straks iets niet goed met onze maatschappij veel agressieve mensen die doordraaien omdat ze de medicatie niet meer kunnen nemen omdat het te duur word

(Coevorden , 2017-11-13)

#241

Ik teken omdat mijn zoontje al een aantal jaren aan de medicatie zit voor de ADHD maar omdat hij niet tegen een stofje kan wat in methylfenidaat verwerkt is (na onderzoek en diverse merken/medicatie geprobeerd te hebben) zijn wij 1,5 maand geleden overgestapt op strattera. Een probeer fase wat 4 tot 8 weken kan duren voordat het lichaam eraan gewend is en voordat je resultaat kan zien. Nu al 200 euro aan eigen bijdrage voor moeten betalen. Uiteindelijk doe je het voor je kind omdat je weet dat hij er zeer zeker naar bij heeft maar te belachelijk voor woorden dat het zo duur moet zijn. Het zorgt ervoor dat ik extra moet gaan werken om deze kosten te kunnen dekken. Extra werk is geen probleem maar de zorg voor een kind met ADHD is ook heel belangrijk...

(Hillegom, 2017-11-13)

#244

Onze dochter zonder langwerkend adhd medicatie niet naar behoren kan functioneren!!!! Zij heeft dit nodig om de drukte in haar hoofd de baas te kunnen

(Guttecoven, 2017-11-13)

#247

Ik teken omdat . Mijn eigen zoon ook met adhd te maken heeft omdat hij het zelf namelijk heeft.

(Oudeschild, 2017-11-13)

#250

Ik teken omdat ik weet hoe belangrijk goede pillen voor ADHDers zijn, en voor hun omgeving. Een leven lang wordt beter van kwaliteit!

(ROTTERDAM, 2017-11-13)

#251

Ik het belachelijk vind dat er überhaupt een eigenbijdrage voor langwerkende medicatie voor ADHD betaald moet worden.

(Rotterdam, 2017-11-13)

#252

Omdat mijn zoon ook medicijnen voor zijn adhd gebruikt voor op school

(Rosmalen, 2017-11-13)

#253

Ik het belangrijk vindt dat iedereen dezelfde rechten heeft op medicatie.

(Leusden, 2017-11-13)

#257

Mijn zoon adhd heeft en het belachelijk is dat medicatie hiervoor nu al schofterig duur is.

(Voorhout , 2017-11-13)

#258

Ik teken omdat mijn zoon ook ADHD heeft en hij zijn melatonine ook al niet vergoed krijgt en ik amper genoeg verdien.en dan nu ook deze medicatie nog zelf betalen zou niet gaan.dus staat mijn kind in de kou

(Eerbeek, 2017-11-13)

#259

Ik heb zelf adhd.

(Raamsdonksveer, 2017-11-13)

#262

Ik teken omdat dit een grof schandaal is, gediscrimineerd worden we zeker, zet hier een goede advocaat op!!!!!

(Amstelveen , 2017-11-13)

#263

Ik het belachelijk vindt en deze medicatie noodzakelijk is en behouden moet blijven voor iedereen die het nodig heeft.

(Vlijmen, 2017-11-13)

#264

Het er veranderingen nodig zijn!!!

(Zwolle, 2017-11-13)

#269

Mijn zoon ze heeft en niet vergoed worden. Iedele maand moet ik bijbetalen!

(Gemert, 2017-11-13)

#270

mijn jleinkind die mdicijnen hard nodig heeft

(Rotterdam, 2017-11-13)

#271

ik zelf adhd heb, en jaarlijks zo'n 900 a 1200 euro aan medicatie kosten en bijkomende kosten ten gevolge van adhd

(Dordrecht, 2017-11-13)

#276

Het is gewoonweg te gek, als je weet welke kosten je allemaal al moet betalen!! En idd ik denk ook dat het vrij kortzichtig is, omdat straks ee straks mensen zijn die de medicatie niet meer kunnen betalen maar door alles op lange termijn weer in de problemen komen en dat zal de maatschappij waarschijnlijk mee kosten, dan het vergoeden van ( goede) medicatie!!

(Eep, 2017-11-13)

#278

Ik onderteken deze petitie omdat mijn zoon van 11 jaar het super goed doet met de concerta die hij gebruikt!!

(Roosendaal , 2017-11-13)

#282

ik teken omdat mijn kinderen ook deze medicatie gebruiken

(GRONINGEN, 2017-11-13)

#285

Mijn 6 jarig zoontje sinds een half jaar langwerkende medicatie neemt en dat het nu veel beter met hem gaat. Dit is een recht voor elk kind en elke ouder, het is een echte verhoging van de levenskwaliteit van alle betrokken partijen!

(Evergem, 2017-11-13)

#287

Medicatie onbetaalbaar wordt vóór ons zoontje!

(Vroomshoop , 2017-11-13)

#290

Omdat mijn kleinzoon dit heeft en niet buiten deze medicijnen kan!

(NOORDWIJK ZH, 2017-11-13)

#291

Ik hier enorm van schrik.
Wat een bedragen. Deze medicatie zorgt voor een gestructureerder leven voor mij, maar dat kan ik mij niet veroorloven

(Enschede, 2017-11-13)

#295

Ik vier ( ja echt) 4!!! Kids met ADHD hebt en ook ik heb het!! Is idd heel zwaar en vind idd dat we daar meer hulp bij moet krijgen!!

(Blaricum, 2017-11-13)

#296

Medicatie noodzaak is en daarom vergoed dient te worden

(Sittard , 2017-11-13)

#297

Omdat ik 2 kids heb die deze medicatie hard nodig hebben. Zo is het onbetaalbaar.

(Nieuwerkerk aan den ijssel, 2017-11-13)

#298

Mijn 2 kinderen het allebei nodig hebben om in deze maatschappij te kunnen overleven/ leren.
Ze kunnen geen dag zonder. De een vergeet nog wel dat ie een onderbroek aan heeft (bij wijze van) niets kan ze onthouden en de ander kan totaal geen sociale contacten maken. Overziet niets....en men kan allebei heel snel depressief raken

(Veldhoven, 2017-11-13)

#299

Mijn zoon deze medicatie hard nodig heeft. De rebound bij de kortwerkende is voor alle kanten niet vol te houden.

(Hardinxveld, 2017-11-13)

#300

ik werkzaam ben als apothekersassistente en daarnaast moeder ben van een dochter met ADHD. Uit ervaring en met de kennis die ik heb, weet ik hoe belangrijk langwerkende adhd medicatie is. Grotere therapietrouw: niet bang hoeven zijn dat je kind de medicijnen " vergeet" : medicijnen slikken doe je als puber zijnde niet graag op school dus " vergeet" je het maar met alle gevolgen van dien qua gedrag en concentratie.

(Sliedrecht, 2017-11-13)

#301

Ik teken omdat mijn kinderen de langdurige medicatie keihard nodig hebben zodat ze hun opleiding kunnen volgen en "normaal " kunnen functioneren. Ik ben alleenstaande en moet nu al alles 3 dubbel omdraaien. Laat staan als het maar minimaal vergoed wordt.

(Veendam, 2017-11-13)

#303

Ik teken omdat ik 2 zonen heb met ADHD

(Elsloo LB, 2017-11-13)

#304

Speechless

(Velp, 2017-11-13)

#306

AD(H)D, je moet het maar hebben.

(Den Ham, 2017-11-13)

#308

Ik heb een man en 2 kinderen met ADHD en zonder medicatie zijn de kids onbehandelbaar .

(Zwolle , 2017-11-13)

#312

In ons gezin van 4 hebben er 3 ADHD. We zijn in 2017 al bijna €300 eigen bijdrage per maand kwijt aan medicatie (nu nog met de meest uitgebreide aanvullende verzekering tot €750 per persoon per jaar vergoed, dus totaal €1350 per jaar zelf betalen). Als de eigen bijdrage maar tot €200 per persoon per jaar vergoed gaat worden (€3000 totaal zelf betalen), zou dit betekenen dat we op andere medicatie (Methylfenidaat) moeten omdat dit voor ons niet meer te betalen is. Dit is geen optie, want dit werkt te kort (nog geen 2 uur door een snelle stofwisseling), medicatie wordt niet op het juiste moment ingenomen omdat er juist op dat moment net even geen tijd voor is, met een rebound als gevolg (voor diegene die niet weten wat een rebound is; alle energie die onderdrukt wordt met medicatie komt er op z'n zachtst gezegd in een hele korte tijd in één keer uit, en bedenk dat eens als dat gebeurt met 3 ADHDers bij elkaar als we bij jullie op de koffie zijn.... ), doordat het kort werkt en een snelle stofwisseling een hoge dosering (alsnog veel medicatie nodig), onze vrolijkheid wordt de grond in gestampt door Methylfenidaat (tegen het depressieve aan), werkt niet afdoende, en zo zijn er nog wel meer redenen...
ADHD is een chronische ziekte waar wij ook niet voor gekozen hebben. ADHD hebben heeft nadelen, maar ook zeker voordelen mits elke ADHDer goed passende medicatie krijgt. Niet elke (goedkopere) medicatie werkt goed bij elke ADHDer.

(Drachten , 2017-11-13)

#315

Belachelijk is dat onder de 18 jaar bijdrage gevraagd wordt.

(Zevenbergen , 2017-11-13)

#318

Ik ook kids heb die naar hebben bij langwerkende medicatie

(Veendam, 2017-11-13)

#319

omdat mijn dochter deze medicatie nodig !

(houten, 2017-11-13)

#323

Ik teken omdat kinderen en volwassenen Recht hebben op goede medicatie en niet in steek worden gelaten zonder de nodige medicatie die zij écht nodig hebben. Niet wegduwen alsof het niets is, mijn kleindochter heeft ADHD en zie elke dag de gevolgen daarvan die ook weer invloed hebben op de personen in het gezin waar zij ook onder lijden!!

(Midwoud, 2017-11-13)

#326

Omdat ik ook kinderen heb die alleen baat hebben bij langdurend werkende medicatie (die eigenlijk nog te kort werkt)

(uden, 2017-11-13)

#331

Adhd er .. gezondheidszorg in nederland is een lachertje

(Voorburg, 2017-11-13)

#333

Mijn zoon 'en mijn kleinzoon ADHD hebben, en heel goed weet wat medicatie betekent.

(Kortgene , 2017-11-13)

#335

Ik teken omdat onze zoon van 18 al 12 jaar het dure Straterra gebruikt met goed resultaat . Hij reageert niet goed op Ritalin.
Dit zonder ooit enige vergoeding te hebben gehad. Het wordt tijd dat dit gaat veranderen.

(Hoogeveen , 2017-11-13)

#337

Ik er zelf mee te maken heb.
Wordt hier zo boos om

(Noord Scharwoude, 2017-11-13)

#339

Medicijnen waarvoor ze ook mogen zijn gewoon verstrekt moeten worden!

(Elsloo , 2017-11-13)

#341

Ik niet wil dat Adhders gediscrimineerd worden. De zorg voor deze Adhders is vaak al zwaar genoeg....

(LOON OP ZAND, 2017-11-13)

#345

Wij met zijn 3 en in gezin adhd hebben en dit behoorlijk duur is op deze manier

(Rotterdam, 2017-11-13)

#346

Ik (als 25 jarige) zelf binnenkort het medicatie treject in ga.

(Eefde, 2017-11-13)

#351

Mijn zoontje heeft add en heeft zijn medicijnen hard nodig. Ze helpen hem om de dag goed door te komen en te functioneren

(Purmerend, 2017-11-13)

#356

Mijn kind hier baat bij heeft.

(Vianen, 2017-11-13)

#357

Ik teken omdat ook mensen met ADHD recht hebben op een betere vergoeding/ hulp hebben.

(Windraak, 2017-11-13)

#358

Omdat ik een zoon heb met ADHD die afhankelijk is van deze medicatie en hier zich goed bij voelt en mee kan in de maatschappij en beter geaccepteerd word

(Lith, 2017-11-13)

#359

Mijn zoon de langwerkende medicatie nodig heeft en ik de eigen bijdrage nu al hoog vindt!!!

(Oost-souburg, 2017-11-13)

#364

Ik teken omdat deze groep mensen onevenredig voor grote kosten komen te staan in vergelijking met andere medicijngebruikers!

(Zwijndrecht, 2017-11-13)

#369

Wat recht is recht wat krom is krom

(De meern, 2017-11-13)

#373

Ik zou niet zonder medicijnen kunnen
Met behulp daarvan kan mijn kind thuis wonen maar als ik alles zelf moet gaan betalen dat gaat niet met een minimum inkomen

(Almere, 2017-11-13)

#381

Ook ik zonder mijn medicatie niet goed kan functioneren in het dagelijks leven, en zorg voor iedereen toegankelijk moet zijn!

(Velsen, 2017-11-13)

#383

ik zelf adhd heb en weet wat medicijnen doen heb heel vee baat bij langwerkend medicijnen kort werkende is verschrikkelijk
rebounts en functioneer maar half

(klundert, 2017-11-13)

#385

Langwerkende medicatie werkt voor mij beter dan kortwerkende!

(Spijkenisse, 2017-11-13)

#387

Ik vind dat de zorgverzekering dit niet zomaar kan doen er zijn veel mensen afhankelijk van deze medicijnen die nu een beheersbaar leven hebben en straks niet meer

(Nunspeet , 2017-11-13)

#390

Heb jr het al zwaar als ADD/ ADHD er word je nog een keer gepakt op je medicatie. Schandalig!!!

(Amersfoort, 2017-11-13)

#391

Mijn dochter ADHD medicatie moet slikken om op haar werk goed te kunnen functioneren zou zij dit niet gebruiken zou ze dingen vergeten en niet zo goed kunnen functioneren als dat zij nu doet. Doordat zij deze medicatie slikt heeft ze een goede baan als restaurantmanager en heeft zij de rust in haar hoofd die ze nodig heeft.

(Heinkenszand, 2017-11-13)

#392

Ik teken omdat het van de zotte is dat de medicatie niet vergoed wordt. De stoffen van de langwerkende zijn dezelfde als die van de kortwerkende, alleen is het vele malen prettiger te gebruiken.
Zie het als insuline in pil-vorm of insuline in een spuit, die worden toch ook beiden vergoed?
Belachelijk dus... en waarom? Alles draait puur om geld...

(Eindhoven, 2017-11-13)

#394

Bij Deze mensen de medicijnen vergoed moeten worden. Niet alleen ritalin die werkt maar bij minimale mensen vooral de lang werkende medicijnen zijn belangrijk

(Cuijk , 2017-11-13)

#399

Mijn zoon heeft ook ADHD en hoewel hij kortdurende medicatie heeft, vind ik dat het heel belangrijk is dat diegenen die medicatie nodig hebben, het ook laagdrempelig moeten kunnen krijgen!

(Zoetermeer, 2017-11-13)