Nee tegen het koningslied


Guest

/ #2219

2013-04-19 21:42

Een grabbelton met een paar 100 volzinnen, door leerlingen van de onderbouw? Plak ze in willekeurige volgorde aan elkaar en je hebt Het Koningslied.

De openingszinnen zijn nog duidelijk, daarna verliest het alle cohesie en duidelijkheid, het begint meer op een religieus epistel te lijken welke exegese behoeft.

De rampspoed lijkt zich op te stapelen voor de 'Jij/Jouw' persoon in het lied. Daar staat de 'Ik'
(hoofd)persoon als heroisch figuur tegenover.

Het geheel leest als een middeleeuws epos met veel dreiging voor het 'Je' personage en de 'Ik' als redder op het witte paard. Helaas blijft het een raadsel wie 'Je' en 'Ik' moeten voorstellen!
Is 'Ik' Willem Alexander en 'Je' Maxima? Wellicht andersom? Is HM Beatrix 1 van die twee? Of het Nederlandse volk? God?

Wie 't denkt te weten mag het zeggen. Wat ik wel weet is dat het uitvoerend ensamble een stelletje uitgekakte weggooiers zijn, die het meer voor vergane eigen glorie doen dan welke andere reden ook!!!

Marco de huiler, Ali B de troetelmarrokaan, gebalsemde Lee Towers, 'maatschappelijk betrokken' Lange Frans, Frans Bauer die ipv weed-teelt, of zo nu en dan 'een prima wagetjuh verkoopt, is halve en hele noten gaan braken. Om over de rest maar te zwijgen.

De meerderheid van dit volk sla ik hoger aan dan zij doen, het is een lachertje. Vraag me af wanneer het eerste WK Oranje lied aan den volke bekend gemaakt zal worden.

Groeten van een aanhanger vd monarchie!!