Zorgverzekeraars discrimineren mensen met ADHD

Comments

#601

Ik vind het belachelijk

(Breds, 2017-11-14)

#610

Mijn zoon heeft ADHD en ik zie hem iedere dag worstelen op school. Hij heeft zijn medicatie hard nodig. Het was in het begin een gevecht om hem de medicatie te laten innemen maar aan het einde van de eerste dag kreeg ik een heel gelukkig kind terug dat zich voor de eerste keer kon concentreren op wat de juf vertelde en uitlegde.

(Stein, 2017-11-14)

#611

Ik teken omdat onze dochter deze lang werkende medicijnen keihard nodig heeft om goed te kunnen functioneren en wij deze nooit zelf kunnen bekostigen.

(Bergen op Zoom, 2017-11-14)

#612

Ik het hier niet mee eens ben!

(Kerkwerve, 2017-11-14)

#614

Beste zorgverzekeraars: laat de kengetallen spreken, als intrinsieke motivatie niet voldoende is voor u.

(Alphen Aan Den Rijn, 2017-11-14)

#617

Onze zoon deze medicijnen nodig heeft en wij er elke maand veel geld voor moeten betalen.

(Emmeloord, 2017-11-14)

#623

Mijn zoon heeft ADHD, gebruikt nu kortwerkende medicatie, maar wat hij in de toekomst nodig heeft? Ik weet het niet. Daarbij vind ik dat ieder mens het recht heeft op een zo normaal mogelijk leven, als dat medicatie kan, zou men daar recht op moeten hebben. Omdat er een kleine groep is die het misbruikt mag je de grote groep niet straffen! Dat is de omgekeerde wereld!

(Emmer-Compascuum, 2017-11-14)

#626

Ik al jaren medicijnen zou moeten gebruiken maar niet kan betalen

(Mierlo, 2017-11-14)

#628

Ik steun ADHD medicatie!

(Den Haag, 2017-11-14)

#629

ik 2 zoons heb die dagelijks medikanet nodig hebben,om rust te krijgen in hun hoofd.zich moeten kunnen concentreren op school etc en ik het schandalig vind dat wij als ouders daar elke maand zoveel geld aan kwijt zijn.terwijl we elke maand weet ik het hoeveel zorgkosten moeten betalen.maar ze hebben het nodig helaas,had het ook liever anders gezien

(tiel, 2017-11-14)

#632

Met 2 kinderen adhd en zelf adhd worden medicijnen onbetaalbaar

(Wilp, 2017-11-14)

#635

Mij dochter ook adhd heeft en misschien met medicatie moet starten en ik deze dan niet zou kunnen betalen.

(Geldrop, 2017-11-14)

#636

Mijn zoon nu een kort werkend middel krijgt. Langwerkend is niet te betalen! En doordat hij kortwerkend krijgt functioneert hij veel minder goed en heeft hij enorm last van de rebound.

(Westendorp, 2017-11-14)

#642

Ik teken deze petitie omdat mijn zoon dit ook hard nodig heeft. Omdat ik kies voor het homeopatische medicijn LTO3 (die voor hem ook goed werken) krijg ik NIETS vergoed!!
Ik betaal alles zelf!! Ook zoiets belachelijks!
Ik wil mijn zoon niet vol proppen met zware medicijnen. Deze manier werkt voor hem prima, is goedkoper en zou dus ook vergoed moeten worden als onze keus hierbij ligt!
Ik vind dat alle medicijnen vergoed moeten worden!

(Ooltgensplaat, 2017-11-14)

#644

Ik teken omdat ook mijn dochter deze langwerkende gebruikt en er baat bij heeft

(Spijkenisse , 2017-11-14)

#645

Veel mensen zijn afhankelijk van deze medicijnen. De kosten hiervan liegen er niet om. Hierdoor komen veel mensen in de problemen.

(KLARENBEEK, 2017-11-14)

#646

mijn zoon de medicatie nodig heeft en volgend jaar 18 wordt en voor hem het dan onbetaalbaar wordt

(Den Haag, 2017-11-14)

#649

Ik heb twee kinderen met ADHD die medicatie gebruiken en helaas geen topinkomen....

(Deventer, 2017-11-14)

#650

Onze jongste zoon heel veel naar heeft bij de lang werkende variant.

(Nijeveen, 2017-11-14)

#651

Mijn dochter heeft adhd en veel baat bij de medicatie.

(Odijk, 2017-11-14)

#652

Met eigen ogen zie ik hoeveel baat deze medicijnen hebben. Ze zijn gewoon nodig, laat iedereen een "normaal" leven kunnen leiden!

(Sassenheim , 2017-11-14)

#655

Ik vind dat iedereen in heel nederland de zelfde leefomstandigheden moet kunnen hebben en als deze langdurige medicatie daar aan kan bijdragen dan is dat gewoon nodig

(Groningen, 2017-11-14)

#660

Ik teken omdat ikzelf ADHD heb en medicatie gebruik... heb hier heb ik zo veel naar bij!

(Sittard, 2017-11-14)

#661

ik teken omdat zorgverzekeraars verdienen aan de ziekte van mensen, dit moet niet kunnen. ze moeten zich die diep schamen!!!

(Hardenberg, 2017-11-14)

#662

Ik vind dat ik er al meer dan genoeg aan bij moet betalen

(Rijswijk nb, 2017-11-14)

#663

Medische noodzaak mag niet worden gediscrimineerd

(Baarn, 2017-11-14)

#665

Mijn zoon adhd heeft.

(Pernis, 2017-11-14)

#667

Omdat ook ik ADHD heb en fungeert beter met medicijnen en die horen inderdaad vergoed te worden voor mensen die ze nodig hebben.vind dat we allemaal al heel erg betalen.

(Hoogland, 2017-11-14)

#668

Mensen met ADHD vragen niet om deze aandoening. En we betalen ons al scheel aan de zorgkosten alleen wordt de vergoeding steeds schaarser!! Waarom zijn we nog verzekerd??!!

(Leerdam, 2017-11-14)

#671

Mijn beide zoons langwerkende medikinet gebruiken en hier baat bij hebben. Dit mag ik geheel uit eigen zak betalen. Dat is 50 cent per pil.

(Maarssen, 2017-11-14)

#672

mijn zoon pdd-nos/adhd heeft en de medicijnen elke dag gebruikt

(bergen op zoom, 2017-11-14)

#673

Ik tejen omdat ik het er niet mee eens ben.

(Hoorn, 2017-11-14)

#675

Het onterecht is dat mensen met AAD/ADHD hun noodzakelijke medicijnen niet vergoed krijgen!!! Schandalig!!

(Oss, 2017-11-14)

#677

Het van de zotte is hoe weinig er vergoed word. Ik vraag me steeds meer af waarom we VERPLICHT verzekerd moeten zijn als er zo weinig vergoed word. Ik ben die misleidingen meer dan zat! Het word tijd dat mensen masaal op gaan staan. Dit is groeien over de rug van de zieke of mensen met een handicap of kwaal. Woest ben ik! Ik of gezinsleden hebben geen ADHD maar neem het wel voor ze op. Want ik ken die mensen wel die het hebben.

(Steenwijk, 2017-11-14)

#678

Ik teken omdat ik van dichtbij meemaak hoe ( helaas) dit nodig is....

(Benschop, 2017-11-14)

#680

Mijn kleinzoon van 14 heeft deze medicijnen ook echt nodig en je merk het gelijk als ze uit gewerkt zijn . Ik vind dat de zorgverzekering ze in het pakket moeten doen zonder bijbetaling.

(Leerdam, 2017-11-14)

#686

Ik teken omdat ik het belachelijk vindt dat deze mensen moeten betalen voor medicijnen die ze nodig hebben.

(Oss, 2017-11-14)

#689

Mijn dochter adhd heeft en kortwerkende geen effect hebben ze slukt sinds kort concerta

(Veghel , 2017-11-14)

#699

Ik me al heel lang in de kou voel staan met mijn adhd. Niet alleen bij zorgverzekering maar ook bij uwv gemeente etc...Help!!!!

(Dronten , 2017-11-14)

#701

Ik teken omdat ik al een paar jaar geprobeerd heb langdurende medicijnen te krijgen.
Niemand heeft ze kunnen voorschrijven .
Het lijkt wel of er een rem op wordt gezet door de verzekeraars.

Er is maar een verzekeraar die gewoon vergoed en nota één apotheker die het kan verstrekken.
Schandalig!!!

(amsterdam, 2017-11-14)

#707

Ik nu gedwongen word tussen mijn kind zijn evenwicht houden of dat van mij te behouden. Twee mensen op concerta is niet meer te betalen. Hierdoor loopt mijn gezin nu risico om weer uit evenwicht te komen. Er zal dus meer hulpverlening moeten komen dat veel en veel duurder is.

(Gorinchem, 2017-11-14)

#709

Het te belachelijk voor woorden is dat er op korte termijn wordt gedacht. Het zal de zorgverzekeraars niks schelen maar de rest van de maatschappij hopelijk wel. Die krijgt last van de groep ADHDers die hun medicatie niet kunnen betalen!
En daarnaast; niemand vraagt zelf een ziekte/aandoening te krijgen. Waarom zijn mensen met ADHD de pineut en mensen met andere aandoeningen niet? DISCRIMINATIE inderdaad

(Wageningen, 2017-11-14)

#710

Het absurd is dat mensen met weinig tot geen concentratie en het vermogen tot het onthouden van iets gedwongen worden te onthouden dat zij weer medicatie moeten nemen
Om te kijken of het onthouden voor de volgende keer lukt!

(Purmerend , 2017-11-14)

#712

Het is toch te belachelijk wat r allemaal bezuinigd wordt in de psychische zorg. Straks kan ik en mijn zoontje niet meer de benodigde ... langwerkende dus ... ADHD medicatie gebruiken. Heb ook al bijzonder goede .. NOT ... ervaringen met de GGZ waar alles weg bezuinigd is, mede daardoor mijn 24 jarige zoon verloren ben door suïcide met de trein .... En hiervoor 4 eerdere pogingen gedaan heeft ... wat de zorgverzekering enorm veel geld heeft gekost .... daar hadden een hoop GOEDE psychiaters van betaald kunnen worden in de GGZ..

(Eersel, 2017-11-14)

#713

Mensen mensen ADHD, zoals ik en mijn kinderen, deze medicatie nodig hebben om te functioneren in de maatschappij. Wij hebben recht op passende medicatie

(Lelystad, 2017-11-14)

#715

Ik teken omdat mijn kind elke dag ritalin en conserta nodig heeft om goed te kunnen functioneren op school!! Ze kan niet zonder

(Hengelo , 2017-11-14)

#719

Ik teken omdat mijn zoontje van 11 jaar de methylfenidaat 36mg dagelijks echt nodig heeft en hij zonder niet kan functioneren op school maar ook niet daar buiten. En ik als alleenstaande moeder niet de kosten kan betalen als het niet meer vergoed wordt of van de eigen bijdrage wordt ingehouden.

(Eindhoven , 2017-11-14)

#721

Ik teken omdat iedereen met een (chronische) aandoening recht heeft op hulp, zorg en medicatie.

(Herkenbosch, 2017-11-14)

#725

Omdat ik 2 kinderen heb met ADHD. De oudste is goed ingesteld maar de jongste nog steeds niet. Moet eigenlijk langwerkende medicatie hebben maar die wordt niet vergoed. Dus idd veel last van rebounds.

(Veldhoven , 2017-11-14)

#726

Ik uit ervaring weet dat deze middelen goed werken. Waarom moet dit

(Gorinchem , 2017-11-14)

#728

Ik teken omdat het maar eens afgelopen moet zijn dat de medicijn industrie slapend rijk wordt over de rug van mensen die deze medicijnen hard nodig hebben. Mijn zoon heeft heel veel baat bij de langdurige ADHD medicijnen en niet die troep die ze vergoeden en maar 2 uur werkt. En als alleenstaande moeder in de bijstand betaald ik al veel geld elke maand zodat mijn zoontje de juiste medicijnen krijgt. Ik moet er toch niet aan denken dat het straks nog duurder wordt, en mijn zoontje zijn medicijnen niet meer kan krijgen!!!

(Apeldoorn , 2017-11-14)

#730

Ik teken dit omdat het belachelijk is dat je adhd add met de geboorte krijgt. En dan extra op de kosten word gejaagd terwijl je de medicatie nodig hebt. Erg jammer. En de fabrikanten moeten zich samen om de medicaties zo duur te maken. En zorgverzekering daar in mee gaan. Belachelijk gewoon de macht die ze hebben.

(Riel, 2017-11-14)

#731

Omdat er met de kortwerkende medicatie nog wel eens wat vergeten wordt op school resultaat rebounds en slechtere schoolresultaten. Met de langwerkende medicatie heb ik het in eigen hand s ochtends 1 pilletje en verder hoeft er niemand om te denken.

(Schoonoord, 2017-11-14)

#732

Omdat ik zelf langwerkende medicatie gebruik.

(Groningen , 2017-11-14)

#737

Ik teken omdat ik heb gezien dat langwerkende medicatie veel beter werkt

(oud - beijerland, 2017-11-14)

#741

Je niet om adhd vraagt. Het is een ziekte die nooit zal verdwijnen

(Nieuwleusen , 2017-11-14)

#744

Zelf ook ADHD medicatie nodig heb

(Oudenbosch, 2017-11-14)

#747

Ook wij het volle pond mogen gaan betalen of moeten kiezen voor een nare rebound reactie midden op de dag voor een super kanjer die al veel moet bijschakelen om te accepteren wie hij is

(Veldhoven , 2017-11-14)

#748

Ik teken de petitie omdat IEDEREEN recht heeft op goede zorg en medicatie waar hij gebaat bij is.

(Hoogeveen , 2017-11-14)

#749

Mijn man en 2 kinderen strattera gebruiken en we deze medicatie niet kunnen betalen. Waar eerst onze zorgverzekeraar dit deed zullen we nu moeten overstappen op een ander medicijn waarvan we hopen dat dit aanslaan.

(Oterleek, 2017-11-14)

#752

Het belachelijk vind .Geef mijn zoon niet voor niets deze medicatie . Om de rebounds tegen te gaan. Dus hrt komt er op neer dat ik 12x 55.oo euro moet betalen min 200 euro . Lekker weer waar moeten veel mensen dit van betalen. Betaal al genoeg .

(Twello, 2017-11-14)

#754

Ik teken omdat ik zelf adhd medicatie gebruik. Mijn leven is mede door de medicatie een heel stuk aangenamer geworden en ik wil dit graag zo kunnen houden!!

(Dordrecht, 2017-11-14)

#757

Ik teken omdat ik vind dat mensen met een beperking al genoeg gekwetst worden. Ik teken omdat ik vind dat we al genoeg premie betalen om met zijn alle een heel land van verzekeringen rijk te maken. Ik teken omdat ik vind dat we kunnen voorkomen en dat dit beter is dan achteraf......
Ik teken omdat ik weet wat goede medicatie doet

(Waalwijk, 2017-11-14)

#758

De zorgverzekering is enorm duur. Ze maken miljoenen winst en dan alsnog medicatie van mensen niet meer volledig vergoeden terwijl zij dit hard nodig hebben om alleen nog maar meer winst te kunnen maken. Ze moeten zich schamen!

(Lelystad, 2017-11-14)

#762

Ik zeker baat heb bij vergoeding van de langwerkende medicatie!

(Hoogvliet, 2017-11-14)

#763

Onze kleinzoon er van afhankelijk is En mijn dochter in moeilijkheden komt als zij het zelf moet gaan betalen

(Beek , 2017-11-14)

#764

Met het verlagen van de vergoeding voor langwerkende ADHD medicatie dwing je een groep tot hogere kosten en/of een vermindering van kwaliteit van leven.

(Tiel, 2017-11-14)

#768

Het moet maar eens afgelopen zijn!

(Veldhoven , 2017-11-14)

#769

het belachelijk is dat je zo veel bij moet gaan betalen

(ridderkerk, 2017-11-14)

#772

Huidige situatie moet stoppen. Is discrkminatie van psychische ziekte.

(Amersfoort, 2017-11-14)

#773

Ik ben 1 van de gedupeerden. Samen met 2 van onze kinderen. Weet niet hoe het straks moet. Andere medicijnen werken onvoldoende en extra bedragen kunnen we niet meer zelf betalen.

(Nunspeet, 2017-11-14)

#774

Voor mijn kleinzoon

(beek, 2017-11-14)

#775

Waanzin dat de vergoeding ineens zoveel lager wordt!

(Brielle, 2017-11-14)

#777

Ik vind het niet kunnen dat wij voor zoveel kosten opdraaien voor iets wat wij nodig hebben om dagelijks goed te kunnen functioneren.
Wij zijn niet de nieuwe melk koe.

(Oosterwolde, 2017-11-14)

#778

Onze dochter de medicijnen nodig heeft,als dit niet meer vergoed wordt,hebben veel mensen een groot probleem in 2018.

(Rijssen, 2017-11-14)

#779

Ik zelf medicatie gebruik, en me blauw betaal aan premie

(Tilburg, 2017-11-14)

#790

Deze mensen hebben deze medicatie hard nodig. Ook mijn dochter!

(Venray, 2017-11-14)

#792

Ik ook de dupe wordt door deze verandering. Ik kan niet goed functioneren zonder de medicijnen in gezin of werk. Autorijden maakt mij hiermee scherper.

(Amstelveen, 2017-11-14)

#796

Ik teken omdat mijn kinderen niet zonder kunnen.

(Amersfoort , 2017-11-14)

#797

Ik teken omdat ik nu vermogen kwijt ben aan concerta wat voor mijn zoon noodzakelijk is

(Breda, 2017-11-14)