اعلام حمایت دانشجویان از اعمال دستور وزیر محترم بهداشت برای انتقال دانشکده ی مامایی به دانشکده ی پزشکی

   همکاران محترم مامایی و بهداشت باروری

با سلام و احترام

پیروی دستور وزیر محترم بهداشت و درمان، جناب آقای دکتر هاشمی، در خصوص انتقال دانشکده های مامایی به دانشکده های پزشکی ( با شماره نامه ی 1827/ 101/ د ، در تاریخ 24/ 7/ 1396) و فراهم شدن شدن امکان رشد و ارتقاء رشته در جهت خدمت به زنان جامعه از جمله:

ارتقای سطح آموزش دانشجویان به علت استفاده از پزشکان متخصص در آموزش، استفاده بهینه از بالین در امر آموزش و پژوهش دانشجویان، استفاده از امکانات پراتیک، اسکیل لب و آسکی، حفظ استقلال رشته مامایی و بهداشت باروری و حذف فشار از طرف رؤسای دانشکده های پرستاری، و با در نظر داشتن این نکته که در گذشته نیز آموزش مامایی با توجه به اینکه در دانشکده پزشکی بود چالش های کمتری داشت، متاسفانه در برخی دانشکده ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اعمال دستور وزیر، هیچ اقدامی انجام نشده است. لذا ما دانشجویان دانشکده ی پرستاری مامایی دانشگاه تهران مراتب حمایت خود را نسبت به این جابجایی اعلام داشته و خواهان اجرا شدن دستور وزیر محترم بهداشت در این خصوص می باشیم.
‎ما معتقدیم شاید این آخرین راه برای حل مشکلات دیرینه آموزش و ارتقای رشته مامایی و بهداشت باروری باشد. چراکه تمامی تلاش ها و زجر های ماماها با همجواری با گروه پرستاری، تا امروز بی نتیجه بوده است.
‎لطفا همکارانی که علاقه مند هستند قدمی در جهت ارتقای وضعیت فعلی مامایی و بهداشت باروری برای خدمت ارزنده تر به جامعه بردارند متن مربوط به اعتراض که در لینک زیر گذاشته شده را امضا نموده و به سایر دوستان نیز فوروارد نمایند.
‎‎با تشکر

 

دانشجویان مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

 


دانشجویان مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی تهران    Contact the author of the petition