درخواست تاسیس انجمن علمی پزشکان عمومی استان تهران

ریاست محترم انجمن‌ علمی پزشکان عمومی کشور
جناب آقای دکتر کامیابی
با سلام و عرض ادب

احتراما اینجانبان ، جمعی از پزشکان عمومی شاغل در استان تهران ، به دلایل زیر ،تاسیس شعبه تهران آن انجمن را از هیات مدیره محترم انجمن خواستاریم.

اول : بیش از یک سوم از کل پزشکان عمومی کشور در تهران مشغول به کارند که این تعداد برای طرح و پیگیری خواسته های خود تا کنون از داشتن شعبه و نمایندگان مستقل محروم مانده اند . توجه به این آمار و مقایسه آن با تعداد اعضای بالقوه بسیاری از شعب آن انجمن در سایر استانها خود بخوبی بیانگر اهمیت موضوع و تسهیل مشارکت همکاران تهرانی در ساختار انجمن و تاثیر گذاری آن بر سیاستهای کلان و حمایت از تصمیمات انجمن خواهد بود.

دوم بخش مهمی از پزشکان عمومی شاغل در استان تهران ، بعنوان مسئول یا کارشناس یا نماینده در بسیاری از ادارات و در قوای مختلف مشغول به کارند که این افراد با توجه به نزدیکی به مسئولان و سیاستگزاران کلان کشور ، بطور چشمگیری میتوانند در پیگیری مطالبات به حق همکاران در اقصی نقاط این مرز و بوم ، نقش بی بدیلی ایفا کنند و محرومیت از این توانایی تا کنون باعث خسران فراوان برای جامعه پزشکان عمومی کشور شده است .

سوم : با توجه به واقع شدن پایتخت کشور در محدوده این استان ، وجود شعبه تهران از یکسو باعث هویت بخشی و یکپارچگی و قوام هرچه بیشتر اعضا بالقوه این استان در برابر هجمه های اخیر به جامعه پزشکان عمومی می گردد و از سوی دیگر پایگاه اجتماعی صنفی انجمن به نحو چشمگیری تقویت میشود که هردو این موارد منجر به ارتقا جایگاه انجمن و تقویت قدرت چانه زنی و تاثیر گذاری آن برسیاستهای کلان سلامت خواهد شد.

چهارم :به دلیل پایتخت بودن تهران ، نوعا همکاران عمومی شاغل در ادارات استان تهران یا بخش خصوصی ، به دلیل اینکه برای انتقال به تهران یا اشتغال در این استان می بایست طرح و سربازی و سنوات خدمتی زیادی داشته باشند ، لذا میتوان گفت جمعی از با تجربه ترینهای کشور ، که سابقه خدمت در اقصی نقاط ایران را پیش از اشتغال در تهران داشته اند ، در این استان جمعند و عدم بهره برداری یا بهره برداری نادرست از این دریای تجربه و نفوذ ، خسران بزرگی برای یک تشکل صنفی خواهد بود.

پنجم: تعداد زیادی از پزشکان عمومی این استان با تحصیل در سایر رشته ها ازقبیل آموزش پزشکی ، حقوق ، علوم پایه و ... از توانایی فراوانی برای حل معضلات جامعه پزشکان عمومی برخوردارند و استفاده از توانایی های چنین افرادی به نحو شایانی به ارائه راه حلهای اجرایی از سوی انجمن برای حل مشکلات جامعه پزشکی و مشکلات سلامت کشور کمک خواهد کرد.

بر این اساس خواهشمند است به استناد ماده ۴ اساسنامه انجمن مذکور ، دستور فرمایید موضوع به نحو مقتضی در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته و نتیجه جهت پیگیری های بعدی به نمایندگان این جمع ، سرکار خانم ها دکتر باقری و سعیدزاده
ابلاغ گردد.
اهتمام و توجه ویژه آن مقام محترم به موارد و تقاضای مطروحه ، مایه سپاس و قدردانی مضاعف درخواست کنندگان خواهد بود.
توفیق روز افزون شما را در انجام وظایف از خداوند متعال خواهانیم

با تجدید احترام
جمعی از پزشکان شاغل در استان تهران


دکتر هدا باقری    Contact the author of the petition