درخواست حذف شهریه آموزش مجازی

IMG_20200409_172754_4921.jpg

باسمه تعالی
جناب آقای علی رحمانی
معاونت محترم امور مالی دانشگاه الزهرا
با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تصمیم‌گیری‌های وزارت علوم و مسئولین بنابر انتخاب آموزش مجازی برای ادامه روند آموزش، عده‌ای از دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند، درحالی که نتایج و کیفیت مطلوب را برای آنان نخواهد داشت.

برپایه‌ی تجربه‌ی دانشجویان از آموزش مجازی و نظرسنجی‌ها و همچنین ارزیابی‌های صورت گرفته در زمینه‌ی امکانات و زیرساخت‌های موجود در دانشگاه، این نوع آموزش بسیار نا‌عادلانه است:

_همه‌ی افراد امکان دسترسی به اینترنت و تکنولوژی را ندارند، لذا تمام دانشجویان موفق به حضور مداوم در تمامی کلاس‌ها یا به طور کل موفق به حضور در ‌کلاس‌ها نمیشوند.

_نوع تعامل دانشجو و اساتید و ارزیابی‌ها در آموزش مجازی بسیار متفاوت از آموزش حضوری‌ است و نتایج مطلوبی ندارد.

_تشکیل کلاس‌های عملی و کارگاهی و کلاس‌های که حتما نیاز به حضور فیزیکی دانشجو است، در این نوع آموزش امکان‌پذیر نمیباشد. برای مثال می‌توان اشاره کرد که اکثر کلاس‌های دانشجویان هنر تشکیل نشده است.

_بسیاری از کلاس‌های تئوری دانشجویان در این مدت تشکیل نشده است.

_در دوره‌های آموزش مجازی، نیاز به فضای فیزیکی برای کارکنان حذف میشود و این به نوبه‌ی خود میتواند به شدت هزینه‌های ایجاد و نگه‌داری فضای آموزشی را کاهش دهد.

به طور کلی هزینه‌هایی که از دانشجویان گرفته شده است مستلزم فضای فیزیکی و یک آموزش با‌کیفیت بوده‌ است لذا با توجه به این واقعیت که تصمیم‌گیری پیرامون شهریه به عهده‌ی هیات امنای هر دانشگاه می‌باشد و با استناد به ماده ۴۳۸ قانون مدنی-وقتی قابلیت انتفاع از بین رفته و مستاجر نمیتواند استفاده کند، دیگر نباید اجاره‌بها را پرداخت کند و یا فقط مطالبه تقلیل نسبی مال الاجاره نماید- لازم است تمام شهریه‌ها و مبالغ جاری دریافت شده از دانشجویان (اعم از شبانه، روزانه، بین‌الملل و مهمان) در این ترم تحصیلی ۹۸-۹۹ از جمله بابت سنوات، ترم شبانه، واحدهای جبرانی و افتاده و تمام هزینه‌های دریافتی آموزشی و رفاهی عودت داده شود، در غیر اینصورت طی فراخوانی قطعی اعلام به عدم پرداخت شهریه در ترم‌های آتی خواهد شد.
ضروری است حسابرسی مالی دقیق ترم تحصیلی و مبالغ اخذ شده با جزئیات محاسبه گشته، در اختیار نمایندگان دانشجویان و فعالین صنفی به منظور تائید قرار گیرد و مابه‌التفاوت آن به حساب دانشجویان برگردانده شود.

لطفا تا تاریخ ۹۹/۰۲/۳۰ نامه پیگیری و پاسخ روشن و واضح و مورد نظر به دانشجویان و نمایندگان آن‌ها داده شود، در غیر این صورت متعاقبا واکنش مقتضی نشان‌داده خواهد شد.

با تشکر
رونوشت به سرکار خانم ملا‌نظری


جمعی از دانشجویان    Contact the author of the petition

Sign this Petition

By signing, I authorize جمعی از دانشجویان to hand over the information I provide on this form to those who have power on this issue.







Paid advertising

We will advertise this petition to 3000 people.

Learn more...