درخواست اصلاح تعرفه از روسای نظام پزشکی شهرستانها

بسمه تعالی

رییس محترم نظام پزشکی شهرستان ....

سلام علیکم
اوضاع جامعه پزشکی شدیدا بحرانی است! بحرانی!

فاصله روزافزون تعرفه تعیبن شده خدمات سلامت با تعرفه واقعی منطبق با مبانی قانونی و اقتصاد سلامت به حدی زیاد شده که امکان اشتغال را از جامعه پزشکی و خصوصا جوانان در آغاز کار سلب نموده، آنچنانکه این دانش‌آموختگان، هر یک به فراخور امکانات خود، راهی برای فرار از این ورطه برگزیده‌اند.
تعدادی عطای طبابت را به لقایش بخشیده و به گزینه تغییر شغل پرداخته یا به جد به آن می‌اندیشند.
جمعی مهاجرت کرده و یا در صف مهاجرت قرار گرفته‌اند.
تعدادی هم ناگزیر، برای امرار معاش به کارهای جنبی و القایی روی آورده و از این راه تعرفه‌های غیرقابل تمکین را دور زده و می‌زنند.

پرواضح است که هر کدام از امور فوق به منزله دور ریختن منابع انسانی و سرمایه‌گذاری‌های مادی انجام شده است و نه تنها با ارتقاء سلامت جامعه منافات دارد، بلکه روز به روز منجر به افول سلامت خواهد گردید.

در این میان گروهی خسته ، اما با کورسویی از امید راه سخت و طولانی شکایت حقوقی و اصلاح قانونی را انتخاب کرده‌اند.

جناب رییس؛
امضاء کنندگان این نامه، به جد از رئیس کل سازمان ، شورای عالی و مجمع عمومی نظام پزشکی گلایه‌هایی عمیق دارند!

جایگاه سازمان نظام پزشکی در حل این بحران صنفی - اجتماعی چیست؟! و سازمان چقدر به وظیفه سازمانی، صنفی، اخلاقی و اجتماعی خود در این رابطه عمل کرده‌ است؟

تا چه اندازه عدم تناسب هزینه و درآمد جامعه پزشکی را به مناصب تعیین‌کننده تعرفه منتقل کرده‌است؟

تاکنون حضور نماینده آن سازمان در شورای تغییر نام یافته عالی خدمات درمانی چه فایده‌ای برای اعضاء سازمان داشته؟ جز آنکه مستندی برای رد شکایت علیه مصوبه تعرفه ٩٨ توسط دیوان عدالت اداری گردیده است!

امضاء کنندگان نامه ضمن اعلام حمایت صریح خود از شکایات حقوقی انجام شده علیه مصوبه غیرقابل تمکین تعرفه ۹۹ خواستار موارد زیر هستند:

اول) خروج رسمی نظام پزشکی از «شورای عالی خدمات درمانی» که فقط نام آن به «سلامت» تغییر یافته و ترکیب غیرقانونی آن عملا فقط شامل خریداران خدمت (بیمه و دولت) است.

دوم) تاکید و اصرار آن سازمان به وزارت بهداشت و دولت برای ارائه فوری لایحه بسیار تاخیر یافته ترکیب اعضاء شورای عالی بیمه سلامت به نحوی که ارائه کنندگان خدمات سلامت و خریداران آن سهمی عادلانه از حق رای تعرفه‌گذاری داشته باشند.

سوم) تاکید و اصرار آن سازمان به تعجیل در عملیاتی شدن بازنگری تعرفه سلامت توسط کمیته بازنگری تعرفه‌ها (که به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و تاکنون برون‌دهی نداشته است!) و اهتمام به این امر که کمیته مذکور تعرفه‌های سلامت را به صورت عادلانه و متناسب با تمام بندهای قوانین موضوعه (نه فقط بند تعادل منابع و هزینه‌ها) و توجه ویژه به اصل لزوم صرفه اقتصادی ارائه خدمت تغییر دهد.

چهارم) سازمان نظام پزشکی کشور، ارکان نظام پزشکی، نظام پزشکی‌های شهرستانها و هیات‌های هماهنگی استانی و همچنین انجمنهای علمی کشوری و استانی، ضمن حمایت قاطع از شکایت حقوقی علیه مصوبه ناعادلانه تعرفه، مراتب اعتراض و انتقاد شدید آحاد جامعه پزشکی را به گوش روسای قوای قضائیه، مقننه و مجریه برسانند.

پنجم) تعرفه محاسبه شده توسط کمیته تعرفه شورای عالی سازمان در سال ١٣٩٨ اعم از ویزیت و کای حرفه‌ای به‌روز‌رسانی شده و در اجرای آن توسط اعضاء ممانعتی از جانب سازمان به عمل نیامده و سایر نهادهای مرتبط، با انتشار نحوه محاسبات و طرق مقتضی دیگر به طور کامل توجیه گردند.

امضاء کنندگان به آن سازمان و قوای سه‌گانه کشور انذار می‌دهند که تعرفه مصوب فعلی غیر‌قابل تمکین است و منجر به نابودی و ورشکستگی بخش خصوصی می‌شود و آنچه در این میان قربانی خواهد شد، نه فقط بخش خصوصی پزشکی، بلکه سلامت آحاد جامعه است.

بیم آن داریم که غفلت و تاخیر بیشتر در اصلاح تعرفه‌ها، به دلیل مغایرت آنها با معیشت قاطبه جامعه پزشکی، منجر به تسریع بیش از پیش انواع ترک کار و رسیدن به نقطه تخریبی بدون بازگشت گردد.

لطفا علاج واقعه را قبل از وقوع کنید که گفته‌اند:

سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل


هسته مرکزی تعرفه    Contact the author of the petition

Sign this Petition

By signing, I authorize هسته مرکزی تعرفه to hand over the information I provide on this form to those who have power on this issue.

We will not display your email address publicly online.

We will not display your email address publicly online.







Paid advertising

We will advertise this petition to 3000 people.

Learn more...