نامه دستياران جراحى دهان، فك و صورت به انجمن جراحان دهان، فك و صورت

ریاست محترم هیات مدیره انجمن جراحان دهان، فک و صورت ايران
جناب آقای دکتر بهزاد رهسپار

با سلام و تقدیم احترام
ضمن آرزوی توفیقات روزافزون برای جنابعالی و اعضاى محترم هيات مديره انجمن در حل مشكلات رشته و مقابله با چالش های موجود اينجانبان دستياران رشته جراحى دهان، فك و صورت با نگرانی بسيار اخيرا شاهد گسترش آموزش های تخصصی کوتاه مدت خارج از کوریکولوم عمومی توسط همكاران خود هستیم. باور داریم که عدم پایبندى به حریم خصوصی کوریکولوم تخصصی، تعديل و ساماندهى ضعيف آموزش مطالب در محدوده كوريكولوم دندانپزشكى عمومى و ادامه آموزش حيطه هاى درمانى از جمله تزریق ژل و بوتاکس، آموزش های پیشرفته ایمپلنت دندانی و حتی آموزش های جراحی دندان عقل بازار درآمد جوانان و آينده اين رشته را در معرض خطر جدى قرار خواهد داد و حق و حقوق معقول ما و فرزندان ما به اين شكل به اندوخته هاى زياده خواهانه و آنچنانى چند نفر كه در اين زمينه آموزش مى دهند تا كسب شهرت كنند سرازير خواهد شد.
اینگونه مباحث همانطور که متخصصین این رشته آن را در طی ۵ سال با انجام جراحيهاى متعدد و بزرگ فرا می‌گیرند به هیچ وجه قابل يادگيرى در طی یک یا چند جلسه تئورى و جراحى مينور نخواهد بود و همچنين سبب می شود سلامت بیماران نیز به خطر بیفتد و گواه آن افزايش ارجاع عوارض ناشى از جراحيهاى دندان عقل به جراحان فك و صورت است. همانطور كه در جريان هستيد اخيرا اين موضوعات توسط رسانه و اقشار ديگر مورد توجه و سو استفاده قرار گرفته و رفتارهاى ناشايستى در مقابل انجمن جراحان فك و صورت و همكاران متخصص در اين رشته شده كه به نظر مى رسد نياز به مراقبت بيشتر از رشته و آينده همكاران ضرورى به نظر مى رسد.
از جنابعالی تقاضا داریم موضوع را بررسى و طبق صلاحديد جهت رفع مشكل دستور مقتضی صادر فرمایید.



با تشکر
جمعى از دستياران رشته جراحى دهان، فك و وصورت 

رونوشت:رياست محترم كميته اخلاق انجمن جراحان دهان، فك و صورت ايران

جناب آقاى دكتر حسين بهنيا 


دستياران جراحى فك و صورت    Contact the author of the petition

Sign this Petition

By signing, I authorize دستياران جراحى فك و صورت to hand over the information I provide on this form to those who have power on this issue.







Paid advertising

We will advertise this petition to 3000 people.

Learn more...