درخواست اجرای آیین نامه تاسیس داروخانه

جناب آقای دکتر بهرام دارایی

 

ریاست محترم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكى 

 

با سلام و احترام و آرزوى قبولى طاعات و عبادات

 

بدینوسیله به اطلاع می رساند؛ اینجانبان جمعی از فارغ التحصيلان رشته ی داروسازی متقاضى تاسیس داروخانه در استان خوزستان بر اساس آیین نامه ابلاغی آن معاونت با شماره ۶۵۵/۱۱۷۳۳ و به تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ می باشیم.

 متاسفانه علی رغم فراهم بودن تمامی شرایط مندرج در آیین نامه صدور جواز تاسیس داروخانه؛ معاونت هاى غذا و داروى استان خوزستان از صدور موافقت اصولی امتناع ورزیده و تنها در برخی شهر های با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر مجوز مورد اشاره صادر شده است. در بعضی از معاونت های تابعه نیز که موافقت اصولی صادر شده در مرحله ی صدور مجوز بهره برداری با اینکه مکان جغرافیایی معرفی شده متقاضیان، دارای تمام شرایط تبصره ۳ ماده ۱۷ آیین نامه و تبصره ۴ ماده ۴۳ ضوابط هستندمتاسفانه با رای منفی کمیسیون ماده بیست مواجه می شوند. واضح است این رویکرد معاونت های غذا و دارو برخلاف آیین نامه اجرایی ابلاغی بوده و در ادامه تعلل و تمرد از قوانین منجر به مخدوش شدن رویه های ملی، و اهداف دولت کرامت می باشد. 

همانگونه که مستحضر هستید و در آیین‌نامه ابلاغی نیز قید شده، شرط تایید و صدور موافقت اصولی ، داشتن حد نصاب امتیاز آن شهر می باشد و بر این اساس عدم اجرای آیین نامه از طرف معاونت هاى غذا و دارو استان خوزستان ؛ تخلف آشکار ، و اجحاف در حق داروسازانی است که با صرف وقت و انرژى بسیار مدرک دکترای خود را اخذ نموده و خواستار خدمت رسانی به مردم استان محروم، مظلوم و کمتر توسعه یافته خوزستان می باشند. بنابراین اینجانبان بدینوسیله ضمن اعتراض به عملکرد معاونت هاى غذا و داروی استان از جمله تعویق یا عدم برگزاری کمیسیون ماده ۲۰ به بهانه های مختلف ، کندی در روند بررسی پرونده ها و بلاتکلیفی داروسازان ،

طبیعی است در صورت ادامه روند مذکور از سوی معاونت غذا و دارو استان خوزستان و کمیسیون ماده ۲۰ جهت احقاق حقوق خود، ناگزیر شکایتی را تنظیم نموده و به دیوان عالی اداری تسلیم خواهیم کرد. همچنین تقاضا داریم جهت استیفای حق اینجانبان (امضا کنندگان ذیل و برگ پیوست ) دستور بررسی و اقدام مقتضی را صادر فرمایید.


جمعی از مسولین فنی استان خوزستان    Contact the author of the petition

Sign this Petition

By signing, I authorize جمعی از مسولین فنی استان خوزستان to hand over the information I provide on this form to those who have power on this issue.

We will not display your email address publicly online.

We will not display your email address publicly online.







Paid advertising

We will advertise this petition to 3000 people.

Learn more...