Nee tegen het koningslied


Guest

/ #802

2013-04-19 14:29

Volgens mij hoort een koning er voor zijn volk te zijn. Volgens dit lied zijn wij er blijkbaar voor hém. We beschermen hem, houden het water bij hem weg en meer van dat soort kul. En wel ons leven lang. Verder rusten we ook niet voordat het hem aan niets ontbreekt!??? Nou, dan kunnen we in elk geval met zijn allen rustig gaan slapen, want het ontbreekt hem al aan niets. Toch?! Dankzij de fooi die hij ieder jaar gaat opstrijken voor het op onze kosten(voor ons?) de wereld rondreizen en lintjes doorknippen. En nee, Willempie heeft niets tegen een nog meer ceremonieel koningschap. Allicht! Hoe minder hij hoeft te doen en aan het eind van het jaar wordt hij toch niet beoordeeld. Gelukkig maar voor hem, want hij is te dom om voor de duvel te dansen. Daar is Maxima ook voor geselecteerd! Om hem te behoeden voor al te grote blunders en om hem te souffleren als hij de vantevoren uit het hoofd geleerde tekst voor het interview is vergeten. Hadden jullie dat ook in de gaten :-)
In elk geval, de onkostenvergoedingen en het exorbitante salaris stromen toch wel binnen.
Van dit hele lied word ik om kort te zijn onpasselijk, zoniet kotsmisselijk. De tijd dat we zó dom zijn om dit mee te gaan zingen, hebben we toch hoop ik wel gehad hè!
Waarschijnlijk niet, vrees ik. Voor deze landgenoten ga ik me maar gewoon ontzettend zitten schamen. Daar hoor ik niet bij!!! Dus fijn deze petitie. Ik ben bij deze (zo ik het al niet was) Nederlander AF!!!