Nee tegen het koningslied


Guest

/ #3082 Leve de Koning!

2013-04-20 07:49

Als eerste ben ik trouw aan de koning! Enkel het domme lied vindt ik belachelijk. Dit lied is totaal geen afspiegeling van wie ''wij'' zijn. Dat Den Haag en al die guppies van een popsterren zich super voelen in hun stadse gedachten (waar ik niets op tegen heb), maar spiegel die lichtzinnige ideeen niet over heen Nederland. Onze daden zijn groot wordt er gezegd, laten we dan eerst naar de geschienis kijken. Piet Hein en al de lieden hebben bloedend de spanjaarden verslagen en ons meerdere vrijheid gegeven. Willen we ons daaraan vergelijken al rappend? Laten we ophouden met onze verwende gedachten. We hebben het goed! En laten we daar dankbaar voor zijn inplaats daarvan onze daden groot te noemen, er zit maar weinig van ons bij. Onze vaderderen knokten, wij niet. Zoals de geschiedenis heeft geleerd schreeuwen wij als er onrusten zijn en oorlogen om een oranje. Mag het zijn dat iedere Nederlander zijn daden groot mag maken door trouw aan de Koning. En verbonden weten met zijn medeburgers die elkaars hulp zo hard nodig hebben.

Leve de Koning!

ps. over een koningsnummer mag wel een jaar de tijd worden genomen. Snelheid voor zo iets kan niet goed zijn.