Nee tegen het koningslied

Quoted post

Simone

#5750

2013-04-20 22:54

Hebben jullie nu je zin ? John Ewbank is wel de beste componist/tekstschrijver van Nederland !!!
Of zijn jullie zijn grote hits van Marco Borsato vergeten.
Ik denk wel dat het Koningslied in te korte tijd, slechts 5 uur, in elkaar is gezet. Door er meer tijd aan te besteden had de tekst veel beter kunnen worden zonder taalfouten en anglicismen.
De melodie vind ik prachtig symfonisch, de rap detoneert wel, maar rappen hoort bij onze multi-culturele samenleving. En het rappen met de W van Willem heeft wel een grappig effect.
Gewoon doorgaan met het Koningslied...jullie hoeven toch niet mee te zingen !

Replies

gast

#5761 Re:

2013-04-20 23:00:52

#5750: Simone -

Ga toch weg! Het is een gedrocht van een lied. En ja, ik heb mijn zin, er is hier heel veel geld gescored voor iets waar we collectief een zware afkeer van hebben. Dus geniet lekker van de vele hits van Marco en laat mij het recht om te zeggen dat het werkelijk een baggerlied was en een koning onwaardig, al was het alleen al om het taalgebruik. Vals sentiment en gebaseerd op onwaarheden. De groeten met het lied, weg er mee.

 


Guest

#5763 Re:

2013-04-20 23:02:04

#5750: Simone -

maar het is ook voor MIJN koning geschreven! dan mag het toch wel een liedje zijn met een kop en een staart, leuk refrein, niet al te veel taalfouten en een zekere mate van meezingbaarheid?

wat hij voor Marco Borsatoe doet/deed moet hij zelf weten, daar doet hij niemand kwaad mee...

Rob b

#5765 Re:

2013-04-20 23:02:53

#5750: Simone -

grote hits van Marco Borsato???? huhhh ja sorry, vergeten.

fanaticrunner

#5768 Re:

2013-04-20 23:04:19

#5750: Simone -  

 Wanneer iets echt slecht is, mag men toch zeker wel kritiek hebben. Resultaten uit het verleden zijn nog geen garantie voor de toekomst, dat blijkt bij dit lied zeker. John Ewbank heeft de plank volledig misgeslagen. Hij beseft dat nu zelf ook. Beter laat dan nooit.


Guest

#5830 Re:

2013-04-21 00:11:15

#5750: Simone -

Hebben ze jou soms op je hoofd laten vallen na de geboorte of zo?? Praat geen poep mevrouw!!! Wat een gezemel over in 5 uurtjes in elkaar geflanste kots....ga lekker rap zingen bij het poepen en dan heb je pas een grappig effect als je tussen je benen door naar je dingetjes kijkt...drie vingers in je lucht kom aan kom aan (vergeet niet die marok accent voor die grappig effect beatschhhh)


Guest

#5835 Re:

2013-04-21 00:20:21

#5750: Simone -

Is die Simone de zus van iewbenks????