Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.


Guest

#5826 Re:

2013-04-21 00:05

#5820: -

Maar ik begrijp dat er nu wel 2 miljoen euro verspild is aan clip en productie ?

Gaat Ewbank dat verlies uit eigen zak betalen of betaalt Prins Likmevestje dat ??

Oww nee dat is weer een rekening voor de uitgeknepen burger

DANK U OVERHEID !!!


Guest

#5827 Censuur of kleiner maken

2013-04-21 00:06

Klopt #5819. Rond 22.00 uur o.i.d. waren er nog maar circa 300 stemmen nodig om tot de 40.000 te komen. Geen idee waarom dat nu zo omlaag is gegaan. Tenzij je het ongedaan kan maken.


Guest

#5828

2013-04-21 00:07

Wat een goed initiatief deze petitie!
Met veel genoegen teken ik deze.
Luitjes met wansmaak, geen goed onderwijs hebben genoten en de nederlandse taal niet machtig zijn moeten dit gewoon niet meer doen.
Maak voor je eigen klein denkende groepje maar muziek, maar val ons, weldenkende wereld burgers hier nooit meer mee lastig. Wat een krankzinnige arrogantie om te denken dat deze ongein alom omarmd zou worden. aub doe dit nooit meer.

Guest

#5829 Re:

2013-04-21 00:09

#1: Eetschrijver -  

 ik ga nog liever naar de tandarts dan dat ik dat lied nog een keer moet horen


Guest

#5830 Re:

2013-04-21 00:11

#5750: Simone -

Hebben ze jou soms op je hoofd laten vallen na de geboorte of zo?? Praat geen poep mevrouw!!! Wat een gezemel over in 5 uurtjes in elkaar geflanste kots....ga lekker rap zingen bij het poepen en dan heb je pas een grappig effect als je tussen je benen door naar je dingetjes kijkt...drie vingers in je lucht kom aan kom aan (vergeet niet die marok accent voor die grappig effect beatschhhh)

Sense uurtje

#5831 Re: Censuur of kleiner maken ?

2013-04-21 00:12

#5819: CENSUUR - Censuur of kleiner maken ?

Waar maak je je nou druk om? "...hoorde van anderen dat er stemmen verdwenen zijn en ook commentaar is verdwenen...", "..Na controle zag ik dat ook mijn naam en commentaar dat ik vanmiddag geplaatst heb weg is gehaald...". Ondertussen zeur je maar door en beschuldig je alles en iedereen terwijl je ook gewoon had kunnen stemmen zonder commentaar te leveren.

Regenjas

#5832 Re: Censuur of kleiner maken ?

2013-04-21 00:15

#5819: CENSUUR - Censuur of kleiner maken ?

Gisteravond zijn er ruim 7000 stemmen 1 keer tegelijk verwijderd toen de teller rond 21000 stond. Vandaag nog zo'n 4000, ook tegelijk weggehaald, toen de 40000 was gepasseerd. De teller zou nu eigenlijk op 48858 moeten staan (zie ID's handtekeningen). Bijna een kwart van de stemmen weg!!


Guest

#5833 Re: Re:

2013-04-21 00:16

#5774: - Re:

Ben jij echt zo dom geboren??

 


Guest

#5834

2013-04-21 00:18

Ik ben een overtuigd monarchist en orangeist, maar dit "lied" is zelfs mij te erg. Welke zwakzinnige druiloor heeft deze tekst geschreven?

Guest

#5835 Re:

2013-04-21 00:20

#5750: Simone -

Is die Simone de zus van iewbenks????


Guest

#5836 Re:

2013-04-21 00:21

#5834: -

Een andere lakei......


Guest

#5837

2013-04-21 00:22

Het koningslied is een belediging voor een ieder die de Nederlandse taal wil leren en ronduit beschamend om wie dan ook dit gedrocht als cadeau aan te bieden.

Guest

#5838

2013-04-21 00:23

Mijn tekst voor een koningslied :

In dit land van melk en honing,
begroeten wij de nieuwe koning,
Een paar miljoen kost slechts uw kroning,
Maar waar blijft mijn beloning ?
Wim Wolters Amsterdam
Guest

#5839 Top!

2013-04-21 00:26

De petitie kan offline, het is gelukt!!! :-)
Tegenwind

#5840 TAMELIJK RESPECTLOOS

2013-04-21 00:28

Nederlands volk begint TAMELIJK RESPECTLOOS te worden. Wat ik zwakzinnig vindt is dat er kennelijk mensen zijn met zeer hoog TOKKIE gehalte die zo nodig doodsbedreigingen moeten uiten!! KOM OP ZEG! Het gaat maar om een liedje. Als je het geen mooi lied vind. Prima is jou goed recht. KOOP EN LUISTER HET DAN NIET!!! Tamelijk ZWAKZINNIG als je deze petitie tekent.

Guest

#5841 Re:

2013-04-21 00:29

#148: -

He weer een lakeiiiiiii.........jij ja jijjjjjjjjjjjjijjj


Guest

#5842 Re: TAMELIJK RESPECTLOOS

2013-04-21 00:30


Guest

#5843 Re:

2013-04-21 00:31

#5837: -

hij hoef geen pakjes hij het al zovuel


Guest

#5844 Re:

2013-04-21 00:31

#5828: -

Nederlands volk begint TAMELIJK RESPECTLOOS te worden.  Wat ik zwakzinnig vindt is dat er kennelijk mensen zijn met zeer hoog TOKKIE gehalte die zo nodig doodsbedreigingen moeten uiten!! KOM OP ZEG! Het gaat maar om een liedje. Als je het geen mooi lied vind. Prima is jou goed recht. KOOP EN LUISTER HET DAN NIET!!! Tamelijk ZWAKZINNIG als je deze petitie tekent.

SHAME ON YOU RVD !!

#5845 Re: Re: Censuur of kleiner maken ?

2013-04-21 00:32

#5831: Sense uurtje - Re: Censuur of kleiner maken ?

Je begrijpt het verkeerd vriend !

Dat mijn commentaar hard was omdat ik de waarheid sprak en wees op de fascistoïde trekjes van echtbreker/hoereloper ex-SS-er corrupte Bernhard dat is duidelijk....

dat slapjanussen dwz de overheid /de machthebbers kritiek niet kunnen hebben ligt voor de hand

 

Maar hier verdwijnen ook gewoon stemmen waardoor het lijkt dat er een kleinere groep mensen de balen heeft van koningslied en koningshuis

DAAR gaat het om !!

Net zogoed als het NOS applaus voor Bea digitaal werd verlengt/vergroot                                                                   http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nieuws/2009/5/NOS-betreurt-manipulatie-applaus-Beatrix-ELSEVIER233072W/

 

zo wordt nu kritiek verkleind, de steun voor het koninghuis wordt uberhaupt voortdurend gemanipuleerd

En laat vervalsen van de feiten nu net iets zijn dat men in totalitaire regiems terug vindt

SHAME ON YOU RVD !! TERUG NAAR NOORD-KOREA !!

 

Analist

#5846 Hallelujah

2013-04-21 00:33

Ewbank is tot bezinning gekomen. Hij heeft het koningslied teruggetrokken. Ik denk echter dat het zeker niet alleen zijn schuld is dat het zo'n absurde flop is geworden. De intentie was om een "meezinger" te maken. Op zich een goed idee zou je op het eerste gezicht zeggen. Het legt echter een aantal beperkingen op aan wat je kunt doen.

Ten eerste word je dan automatisch beperkt tot het gebruik van een reeds breed bekende en eenvoudige melodie. Het simpele feit dat er door de organisatoren voor is gekozen om nieuwe muziek te laten componeren is dus al de goden verzoeken. Ik ben van mening dat Ewbank zich dit had moeten realiseren en simpelweg voor de eer had moeten bedanken.

Voorts ben je ook gebonden aan een simpele tekst. De keuze om de tekst samen te stellen vanuit inzendingen van het grote publiek is een initiatief dat heel sympathiek is en de concepten van saamhorigheid en verbroedering onerstreept. Het probleem dat zich hierbij voordoet is dat je dan een echt briljante redactie nodig hebt om dit tot een samenhangend geheel te vormen. Dat is echt extreem moeilijk. Als iemand voor dit deel van de flop verantwoordelijk is, dan zijn het Guus Meeuwis, Alain Clark, Daphne Deckers en Jack Poels die de uiteindelijke tekst hebben samengesteld.

Kort samengevat, de opdracht was gedoemd om te falen. Daar zijn de uitvoerenden niet voor verantwoordelijk. Waar ze wel verantwoordelijk voor zijn is dat ze de opdracht in deze vorm hebben geaccepteerd. Met zijn allen hebben ze ruimschoots genoeg kennis van muziek om te onderkennen dat dit een onmogelijke opdracht was.

En als je dan toch zo dom (of arrogant?) bent om de opdracht te accepteren moet je niet verbaasd zijn als je dan spectaculair faalt en vervolgens door bijna iedereen uitgekotst word. Simpel gevalletje van eigen schuld, dikke bult.


Guest

#5847

2013-04-21 00:35

Het is me een ratjetoe die tekst. "Tenenkrommend" is een understatement! Brrrr.
avdd

#5848 Bewijs

2013-04-21 00:36

Als het Koningslied werkelijk zo goed zou zijn, waarom vind je er dan geen torrent van op The Piratebay???

I rest my case.
RVD CENSUUR

#5849 Re: Re: Censuur of kleiner maken ?

2013-04-21 00:37

#5832: Regenjas - Re: Censuur of kleiner maken ?

GVD zie je wel !

het is weer erger dan je denkt in politiek correct Nederland

ik noem dat totalitair heeft Bea dat geleerd van die klote sjeiks waarbij ze op bezoek geweest is ?

Of is dit een lesje van die man die onderminister was en nu zegt dat ie niets wist ?


Guest

#5850 Yeah!!!!!

2013-04-21 00:39

Gelukt!!!!
Dank aan ons allen en jammer voor de zeikers die hier op ons zaten te zuurpissen!!!!
Zo zie je maar!!!!!