Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.


Guest

#1851

2013-04-19 19:02

This song made me cry.

Guest

#1852

2013-04-19 19:03

Ik hoop dat een van de eerste daden van de koning is om dit lied uit de handel te nemen.

Guest

#1853

2013-04-19 19:03

Als dit echt de staat van ons land weergeeft staan we er nog slechter voor dan ik dacht, of misschien (tegen beter weten in) hoopte.
Lisa

#1854 Wat een Disney tekst

2013-04-19 19:03

Het is een prachtig lied, over een kleine leeuw die groot moet worden en een familie die zich tijdens het opgroeien over hem ontfermen...

Dit kan toch niet serieus een koningslied zijn? Op nr.1? Niet door het volk hoor, door de DJ's die het de ether in slingeren.


This post has been removed by its writer (Show details)

2013-04-19 19:05


Berta83

#1856 the king and I

2013-04-19 19:05

Op iTunes een hit, en ik lees de peilingen; 8% mooi en 92% niet mooi. Wordt het dan in het buitenland geDownload? Door wie worden we nu weer genaaid.
Het is een Nederland- en koning onwaardig liedje. Beste Willem Alexander, bij deze mijn excuses.

Guest

#1857

2013-04-19 19:06

ziek nedeland !!!

Guest

#1858

2013-04-19 19:06

Zoveel goede artiesten in Nederland, en dan dit... zucht.
Gelukkig is er een goed alternatief!
http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg&feature=youtu.be

Guest

#1859

2013-04-19 19:07

Er is maar 1 God!
Marian

#1860

2013-04-19 19:07

Alexander en Maxima
u deed een intervieuw op de t.v.
we zagen de onzekere lachjes
het zit momenteel ook niet mee
dus ik snap dat wel.

Het was goed en u kan niet anders dan zeggen
het komt wel goed en komt het niet goed
dan is er hoop
want er was altijd hoop want Nederland ging door ergere tijden
Dat heeft u vast wel gehoord van uw opa of wij van onze ouders.

Dit lied daar schaam ik me voor
het is niet namens mij
Ik snap dat het ongemakkelijk is om in dit klimaat
van tegenzin het goed te doen voor allen.

Buitenlandse betrekkingen onderhouden
verder kwam u ook eigenlijk niet
en het water binnen de dijken
maar dat neem ik u niet kwalijk.

Het klimaat is veranderd
letterlijk en figuurlijk
wanneer niemand eens zijn ogen open doet
en ziet de ontevredenheid van uw onderdanen.
Het is goed van die buitenlandse betrekkingen want als u die niet zou onderhouden
dan zou de werkloosheid wel eens enorm op kunnen lopen en uw onderdanen naar de voedselbanken moeten.
Nog meer dan die duizenden die dat nu al dagelijks doen.

Maar ja, Europese grenzen staan open dus dan maar een Oost-Europeaan laten werken voor een hongerloon en dan wijzen naar een Nederlander die dat werk zogenaamd niet wil doen omdat het te min is, niet omdat het beneden het wettelijk minimum loon is en dat zo'n man of vrouw zijn gezin niet met dat loontje kan onderhouden, of de hypotheek kan betalen. Want de banken willen wel geld zien. Dat is logisch, want dat houdt de economie draaiende toch?

En ach ja, natuurlijk moeten we Griekenland redden en andere landen, dat het niet uit te leggen is geeft niet, dat is ook niet iets wat wij gewone mensen snappen, zie ik u haast denken.

Het is zo jammer dat dit maar doorgaat
poltiek correct zijn ten koste van velen

We willen hogere straffen,
we willen gerechtigheid
we willen niet 70 procent van ons geld aan de schatkist geven
we willen dat de schuldigen van de crisis betalen en dat ze niet met hun kont in hun vakantiehuis zitten met hun riante wachtgeld of aftreedbonus of hoe dat ook genoemd wordt
we willen gewoon leven en onze kinderen gelukkig zien
zoals u uw kinderen gelukkig wilt maken

Is dit alles nu teveel gevraagd?

En als er bezuinigd wordt op uw loon
dan is dat niet bezuinigen op de mensen die u in dienst hebt
zoals u ons wilde laten geloven
want de personeelskosten komen uit een ander potje.

Neemt niet weg dat ik het heel erg vind
dat in dat intervieuw men vroeg naar uw inkomen
dat is niet gepast.
En u probeerde niet mee te waaien en authentiek blijven maar
ik vond dat niet goed gelukt in dit geval.

Ik wens u alle geluk van de wereld toe en hoop dat uw onderdanen het ook wat beter krijgen
of tenminste niet meer hoeven te bloeden voor een crisis waar zij part noch deel aan hebben.

En luister maar niet naar dat Koningslied. Vooral niet als u vannacht nog goed wilt slapen.


Guest

#1861

2013-04-19 19:07

Afschuwelijk!!!

Guest

#1862 Re: Re: poehee (Sesamstraat taal Tommie), maar jij wel goed grammaticaal en intellectueel onderlegd!

2013-04-19 19:08

#1847: Rephlex - Re:  

 

Maar neen... een of ander pubertje met een IQ omgekeerd evenredig aan het aantal spermatoïden in z'n met testosteron doordrenkte, premature scrotum gaat er met volle kracht overheen en toont eens te meer aan dat het intellectuele niveau in Nederland (eufemistisch verwoord) tanende is... Cool ;) Dat had vergeme in dat liedje gemoeten!!! Tip voor t lied uit de harten der Nederlanders wat heus nog wel komt ;)

Guest

#1863

2013-04-19 19:08

Wat een onsamenhangend lied vooral dat malle pietje gerap

Guest

#1864

2013-04-19 19:09

Drie woorden schieten mij binnen.. slecht, commercieel, kopie

Guest

#1865

2013-04-19 19:09

Aanstootgevend Sinterklaasrijm en helaas niet representatief voor de Nederlandse bevolking.

Guest

#1866

2013-04-19 19:10

Dit is zo slecht dat het Wilhelmus goed lijkt
QuantanamoDJ

#1867

2013-04-19 19:10

Dit liedje is het waard om als officiele wake-up-Hymne elke dag in het quantanamo-gevangenis gespeeldte worden.

Dan vergeetde VN-mensenrechtenorganisatie al heel snel dat waterbording gebeurd.

Guest

#1868

2013-04-19 19:11

Heer Ewbank heeft zich zonder meer ingezet maar dit had een lied moeten worden dat het gewone werk van de diverse Nederlandse artiesten dat wij dagelijks veelvuldig horen mijlenver zou overstijgen. Dat nu is helaas niet gelukt, het is er een van 12 in een dozijn geworden. Het mist zowel qua tekst als zang een gehalte van klasse en Koninklijke uitstraling. En ik mis het kippevel omdat het niet raakt. Heel jammer van alle energie.

Guest

#1869

2013-04-19 19:11

Ik ben toch aan het denken aan een oordoppen fabriek te openen vooral voor eigen gebruik en dat rap het lijkt net als Ali b dood is


Wekl wat een kut lied

Guest

#1870

2013-04-19 19:11

Dit nummer faalt zo hard.
P. A. Yedema

#1871 Re:

2013-04-19 19:12

#1798: -

als jij met je puberale gedrag over kut en flikker spreekt zeg ik: wat een slap gelul...

Het is de bedoeling dat dit forum ergens over gaat en als je dit niet begrijpt is het tijd om weer naar school te gaan en deze keer wél op te letten in de klas; vooral bij taal en geschiedenis.


Guest

#1872

2013-04-19 19:12

Wat een onuitputtelijke bron van muziekale achterlijkheid is die John Ewbank. Dit lied is een schande voor Nederland en het Koningshuis. Godverdomme zeg.

Guest

#1873

2013-04-19 19:12

Degene van de twee studenten uit utrecht is geweldig!ze zijn beter dan 51. BNers bij elkaar makkelijk te zingen en super feest stemming ! Ik stem dat als het nieuwe koningslied!!!!

Guest

#1874

2013-04-19 19:12

Bloed uit men oren, maagzuur dat omhoog borrelt. Een land dat dit als Koningslied presenteert verdient een nog diepere crisis.

Guest

#1875 betere koningsliederen

2013-04-19 19:12

http://www.youtube.com/watch?v=Mxp9zoqfMq4
"Ik heb nog nooit een vorst gezien met zo erg weinig 'Baard'"
Dit is het PERFECTE koningslied!
Als we iets moeten zingen, laat het dan alsjeblieft dit nummer zijn!