ANWB trek je "leuke uitje Dolfinarium Harderwijk" in!

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition ANWB trek je "leuke uitje Dolfinarium Harderwijk" in!.


Guest

#1

2014-02-02 12:08

stop met deze waanzin anwb jullie houden het op deze manier in stand

Guest

#2

2014-02-02 12:20

no harm to animals

Guest

#3

2014-02-02 12:42

Captivity kills.

Guest

#4

2014-02-02 13:04

Beste ANWB,

Ik ben inmiddels 10 jaar lid. Als klant ben ik zeer teleurgesteld dat u dierenleed promoot door het dolfinarium als leukste dagje uit te presenteren, en overigens ook al langer, korting ervoor aan te bieden. Ik overweeg ernstig mijn lidmaatschap op te zeggen.

Daarnaast vraag ik mij af: heeft u zich verdiept in de materie? Hoog intelligente dieren zoals dolfijnen horen niet in gevangenschap. Hoe groot een bassin voor ons ook mag lijken, de dolfijnen kunnen er nooit 50 tot 100 kilometer per dag zwemmen. Ze kunnen nooit diep duiken. Ze kunnen nooit op levende vis jagen. Hun hechte familiebanden worden hen ontkend. Ze kunnen hun sonar niet goed gebruiken. Etc. Kortom, alles, maar dan ook alles, druist tegen de natuur in.

Een dolfinarium zal zeggen dat ze goed voor hun dolfijnen zorgen en dat de educatie een groot onderdeel van hun intentie is. Maar, wat leren we nu precies van gedrogeerde dolfijnen die rondzwemmen in een betonnen bak en op een fluitsignaal uit het water omhoog springen? We leren niets van hoe dolfijnen leven, van hun complexiteit, van hun bijzondere eigenschappen. Geen van die zaken komt tot uiting in een dolfinarium! Het heeft alles met commercie en het verdienen van geld te maken, en helemaal niets met dierenwelzijn en educatie.

Door het dolfinarium te promoten, promoot u dierenleed. Past dit bij een organisatie die beweert maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel te hebben staan? Nee.

Niet voor niets heeft onze regering besloten dat er een verbod moet komen op wilde dieren in circussen. Een dolfinarium is niets meer en minder dan een circus met een piste van water. Wij mensen hebben volop diervriendelijke alternatieven tot onze beschikking bij de keuze voor een dagje uit. Entertainment zou dan ook nooit ten koste hoeven, of mogen, gaan van dieren en hun welzijn.

Ik hoop dan ook van harte dat u uw standpunt zult herzien en zult afzien van verdere promotie van de activiteiten van het dolfinarium.

Guest

#5

2014-02-02 13:04

ANWB hoe is het mogelijk dat jullie dierenleed promoten!!! Schaam je en stop hier onmiddelijk mee.


Guest

#6

2014-02-02 13:33

It is sad that people take away Dolphins from their families and freedom to perform for money. The Dolphins do not need the money, they are happy when they are free.
anita

#7

2014-02-02 13:37

Beste ANWB,

Ik ben inmiddels 10 jaar lid. Als klant ben ik zeer teleurgesteld dat u dierenleed promoot door het dolfinarium als leukste dagje uit te presenteren, en overigens ook al langer, korting ervoor aan te bieden. Ik overweeg ernstig mijn lidmaatschap op te zeggen.

Daarnaast vraag ik mij af: heeft u zich verdiept in de materie? Hoog intelligente dieren zoals dolfijnen horen niet in gevangenschap. Hoe groot een bassin voor ons ook mag lijken, de dolfijnen kunnen er nooit 50 tot 100 kilometer per dag zwemmen. Ze kunnen nooit diep duiken. Ze kunnen nooit op levende vis jagen. Hun hechte familiebanden worden hen ontkend. Ze kunnen hun sonar niet goed gebruiken. Etc. Kortom, alles, maar dan ook alles, druist tegen de natuur in.

Een dolfinarium zal zeggen dat ze goed voor hun dolfijnen zorgen en dat de educatie een groot onderdeel van hun intentie is. Maar, wat leren we nu precies van gedrogeerde dolfijnen die rondzwemmen in een betonnen bak en op een fluitsignaal uit het water omhoog springen? We leren niets van hoe dolfijnen leven, van hun complexiteit, van hun bijzondere eigenschappen. Geen van die zaken komt tot uiting in een dolfinarium! Het heeft alles met commercie en het verdienen van geld te maken, en helemaal niets met dierenwelzijn en educatie.

Door het dolfinarium te promoten, promoot u dierenleed. Past dit bij een organisatie die beweert maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel te hebben staan? Nee.

Niet voor niets heeft onze regering besloten dat er een verbod moet komen op wilde dieren in circussen. Een dolfinarium is niets meer en minder dan een circus met een piste van water. Wij mensen hebben volop diervriendelijke alternatieven tot onze beschikking bij de keuze voor een dagje uit. Entertainment zou dan ook nooit ten koste hoeven, of mogen, gaan van dieren en hun welzijn.

Ik hoop dan ook van harte dat u uw standpunt zult herzien en zult afzien van verdere promotie van de activiteiten van het dolfinarium.
betty

#8

2014-02-02 15:37

heb al tig aantal berichten op jullie facebook achter gelaten
met informatie over de leed van de dolfijnen ..
trailers van THE COVE AND BLACKFISH .. en wat deden jullie.. alles verwijderen
alles wat over deze leed ging.. SHAME ON YOU !
jullie promoten liever dierenleed.. ik zou men de ogen uit de kop schamen
als ik aan zon reclame mee moest werken.. maar ja waarschijnlijk gaan jullie liever
geld verdienen over de ruggen van deze geweldige dolfijnen ! ik noem het egoisme

Guest

#9

2014-02-02 16:10

You are the same with dolfins! Ja hier in HOlland! Fuck you to!

Guest

#10

2014-02-02 17:42

Als je een auto hebt is het bijna een noodzaak om lid zijn van de ANWB. Die machtspositie wordt misbruikt door hen d.m.v. het aanbevelen van een controversieel uitje wat dieren bekijken in gevangenschap vandaag de dag is ten opzichte van een tijd geleden. Ben blij geen lid te zijn, en als ik dat al was dan was dat voorbij, een dofijnengroet,

Guest

#11

2014-02-03 03:43

Dolpinariums are archaic, cruel and non-longer acceptable.

Guest

#12 Re:

2014-02-03 11:43

#8: betty -

oh ja en geblokt om nog maar 1 comment te kunnen plaatsen.. dit zegt meer over jullie

dan over mij !!

Pepenature
Guest

#13 dierenleed

2014-02-03 14:25

we weten onderhand wel dat een Dolfinarium een geldmakende machine is over de ruggen van de arme dolfijnen die daar niet thuis horen en uit de baai des doods zijn gekidnapten en in ieder geval hen alle natuurlijke elementen wordt onthouden.  dat allemaal nog eens voor amusement, schaamteloos ! Geen entainment meer met dieren zal een stap voorwaarts zijn in het belang van dieren in het algemeen. BRRR wanneer leren mensen ?


Guest

#14

2014-02-03 14:41

Moet afgelopen zijn met deze form van dieren mishandeling!

Guest

#15

2014-02-03 14:47

this is no entertainment this animal abuse/torture and cruelty

Guest

#16

2014-02-03 14:56

boycot alle dolfinariums, er gaat enorm veel leed aan vooraf oa in tajij in japan, dolfijnen worden op een gruwelijke manier geslacht daar, en sommige worden gevangen, levend, voor de dolfinariums, waarvoor? voor menselijk leedvermaak, dit MOET stoppen

Guest

#17

2014-02-03 15:21

Dit is puur dierenleed,hoe kunnen jullie dit het leukste uitje noemen.....ongelofelijk!

Guest

#18

2014-02-03 15:31

No animal abuse.

Guest

#19

2014-02-03 16:08

Dit is totaal ongepast, ANWB. Zeker ten tijde van "Blackfish"! Dit kan echt niet.

Guest

#20 Erg

2014-02-03 16:08

Niks leuks aan!

Guest

#21

2014-02-03 16:10

Onvoorstelbaar, die wreedheid ga je toch niet promoten?!?

Guest

#22

2014-02-03 17:09

It's a great urgency!!!!!!

Guest

#23

2014-02-03 17:58

Stop this abuse of Dolphins & Whales, don't support organisations which have blood on their hands, Watch The Cove !!!!

Guest

#24

2014-02-03 20:55

anwb, ga de documentaire Blackfish maar eens zien!! wat nou .. leuk???

Guest

#25 Re:

2014-02-03 22:02

#8: betty -

Prima repliek dank je