Nee tegen het koningslied

Petit poulet

/ #409

2013-04-19 12:57

Een aanfluiting! Als het de bedoeling is om heel Nederland aan het zingen te krijgen op 30 april 2013 om 19:30 uur, dan is dit een totale misrekening. Dan moet je zorgen voor een melodie die na één keer horen in je hoofd blijft hangen en voor een tekst waarvan je dan de helft al kunt invullen, iets wat met een rap onmogelijk is.

Bij de eerste keer beluisteren vond ik de melodie maar zozo en verstond ik de tekst maar half. Na de tweede keer, met karaoke tekstdoorloop, is mijn oordeel definitief: een wangedrocht! Bij de tekst vroeg ik me eerst af wie “ik” was, de Nederlander in de richting van W-A of omgekeerd. Later stuitte de persoonsverheerlijking me tegen de borst – die tekst geeft geen enkel blijk van realiteitszin, want W-A is een normaal mens met normale mogelijkheden en niet één of andere godheid die maar met zijn vingers hoeft te knippen om het onmogelijke werkelijkheid te doen worden.

Als deze prut gehandhaafd blijft, dan weet IK op de minuut af wanneer ik op 30 april 2013 koffie ga zetten….