Nee tegen het koningslied


Guest

/ #7678 Re: Re: GODGEKLAAGD !!!! ... A-Sociaal ...??

2013-04-29 23:13

#7676: - Re: GODGEKLAAGD !!!! ... A-Sociaal ...?? 

Eindelijk iemand, die het woordje a-sociaal in de eigenlijke betekenis van het woord begrepen heeft. Dat geeft de burger moed. Ik heb dit woord in mijn actieve loopbaan (in het Voortgezet Onderwijs) vele malen in mijn lessen gebruikt, niet alleen refererend aan leerlingen, maar even zo vaak terugslaand op de rest van de school-populatie.

Vrijwel iedereen beschouwde toen (jaren 70 - 80- en 90 van de vorige eeuw) de term als scheldwoord. Dat was het in mijn beleving NIET. Het was eigenlijk veel erger ..........................

Zo ook (in mijn beleving) voel ik het inpikken van 7,5 miljoen euro PER JAAR door een drietal mensen, dat een dergelijk "jaarlijks douceurtje" absoluut niet, ABSOLUUT NIET nodig heeft, terwijl er vele honderden in Nederland enorm mee geholpen zouden zijn.

Het simpele feit, dat het (intelligente ... ???) drietal niet ZELF op het idee komt om dat gigantische bedrag te doneren aan "de onderdanen" (het zou natuurlijk slechts "een gebaar" zijn) noem ik dus A-SOCIAAL, in de enig juiste betekenis van het woord.

Godgeklaagd en a-sociaal;

7676, ik dank u vriendelijk voor uw eruditie en alertheid !!!

HJS Ossendrecht