Nee tegen het koningslied

Radio-Stilte!

/ #7693 GODGEKLAAGD !!!! ... Amsterdam-Den Haag c.q. Moscou...

2013-04-30 18:44

#7680: - Re: Re: GODGEKLAAGD !!!! ... A-Sociaal ...??

Vandaag (AD, 30 april 2013) Amsterdam "Museumplein":

-  ... twee demonstranten, een jonge mevrouw en een meneer van ongeveer 50 jaar - beide netjes gekleed in burgerlijke uitgaanskleding, staan op het "Museumplein" in Amsterdam een houden bescheiden en braaf een kartonnen bord omhoog.

Daarop staat: "Ik ben geen onderdaan!" en "Fuck the Dutch Oil Maffia!"

Zij doen verder niets, schreeuwen niet, fluiten niet, maar staan gewoon stilletjes te staan, met hun statement dat niemand kwetst of beledigt -  in elk geval niet de koning, de Oranjes of andere levende personen - dat verder ook geen blasphemische of de kerken krenkende uitlatingen bevat ...

Want het zinnetje zegt gewoon dat zij "geen onderdanen" (willen) zijn - niet van een koning noch van een "Oil Maffia".

Een keurige manier toch, om zo van zijn recht op vrije meningsuiting gebruik te maken?!

Maar nee, hoor!

- Meteen worden de vrije onderdanen door tien agenten in uniform en twee 'klederkasten' in burger omzingeld, aangehouden en naar een politiebus gebracht.

Achteraf verspreidt de politie op 'Twitter' dat "geen" demonstranten werden aangehouden.

Pas nadat blijkt dat deze aanhoudingen met televisiecamera's werden opgenomen en openbaar gemaakt, geeft de politie de arrestatie's toe en spreekt van een "inschattingsfout". - Zij laat de gearresteerden na verhoor weer vrij en biedt "excuses" aan.

- Ook een andere demonstrant, in de leeftijd van een "50-Plus'er", die een bord met het onschuldige zinnetje "1980 was leuker" omhoog houdt, krijgt het meteen te maken met agenten die een 'legitimatie-controle' doorvoeren ...

----(daar geef ik geen 'vrije mening' op: ik verkondig weer eens "radio-stilte"!)------------

 

Als ik me herinner aan de regelmatige televisie berichten van de NOS-verslaggeefster Kysia Hekster over Russische democratische dissidenten op het "Rode Plein" in Moscou, dan herinner ik mij dezelfde makabere, enge plaatjes daar al merdere keren te hebben gezien....

- Je hebt dan een soort "Déja-Vue" als je de arrestatie's op het "Museumplein" in Amsterdam vandaag op televisie zag gebeuren ...

Alleen aan de uniformen en de kyrillische letters op de demonstranten borden - toen in Moscou - kon men nog een minimaal verschil zien ... tussen toen, het "Rode Plein" in Moscou, en vandaag, het "Museumplein" in Amsterdam.

Wat praktisch dat mevr. Kysia Hekster sinds korte tijd de "koningshuis-verslaggeefster" voor de NOS in den Haag is ...

Wij mogen benieuwd en gespannen zijn of de NOS c.q. Kysia Hekster vandaag in Amsterdam ook momenten van herinneringen en "Déja-Vue's" voelde opkomen m.b.t. haar erdere journalistieke taken in Moscou.

Zij zou er toch niet bang voor moeten worden dat ze door haar verhuizing van Moscou naar Amsterdam-Den Haag "Uit de regen onder de druip" geraakt zou kunnen zijn...?!

Het lijkt er niet erg op dat zij bang moest zijn.

- Want juist door haar langdurige ervaringen in Moscou is zij misschien wel een van de weinige verslaggevers die zonder moeite over het Koningshuis der Oranjes - op een vrolijke en daarom gepaste manier - verslag zal kunnen geven.

----------------------(ook hier weer "radio-stilte!": dus geen 'vrije meningen' meer: geen commentaar!)....

(deze taktiek heb ik-  slim bedacht door dhr. M.Rutte - ook van hem afgekeken, toegegeven...)----------------------------