Nee tegen het koningslied

Quoted post

oranje fan

#6527

2013-04-21 19:45

Wat een gezeik over het koningslied.Net als met voetbal hebben we er in plaats van miljoenen kapiteins ineens miljoenen liedjesschrijvers bij.Ook ik vind het rappen er niet bij horen maar zoals je aan bepaalde liederen moet wennen zou dit hier ook mogelijk zijn.Het Wilhelmus is ook geaccepteerd en er zijn er maar weinig die het kunnen meezingen.Ik hoop dat het lied alsnog veel gedraaid gaat worden door de radiostations en dat het alsnog z'n verdienste krijgt.De niet Oranje mensen moeten niet hun zin krijgen dus die hype die nu aan de gang is moet lekker doodvloeien ik doe in ieder geval niet mee aan dat chimpansee gedrag..Ik gun John en ieder die zo zijn best heeft gedaan het beste toe

Replies


Guest

#6529 Re:

2013-04-21 19:48:14

#6527: oranje fan -

Ben jij soms John zelf?????? Als het je dwars zit waarom kom je dan neuzen op een forum waar mensen hun hart kunnen luchten over dit worstlied. Smaken verschillen inderdaad. Maar laat mekaar aub vrij en zoek je heil ergens op een passende plek!


Guest

#6530 Re:

2013-04-21 19:50:02

#6527: oranje fan -

Wat een kletskoek! Niks miljoenen liedjesschrijvers, maar wel bijna 40 duizend mensen die het gewoon een schijtlied vinden.... Ga je belerende vingertje ergens anders opsteken zeg.


Guest

#6532 Re:

2013-04-21 19:51:11

#6527: oranje fan -

Wat is er mis met Chimpansees? Stammen wij daar niet van af???


Guest

#6534 Re:

2013-04-21 19:52:53

#6527: oranje fan - Oren kapot??

 


Guest

#6537 Re:

2013-04-21 19:56:06

#6527: oranje fan - ;best heeft gedaan? dit lied is in 5 uur geschreven is gewoon een afgeraffeld zooitje!

 

ook een oranjefan

#6538 Re:

2013-04-21 19:59:21

#6527: oranje fan -

zit je niet op het verkeerde forum??

dit is een petitie tegen het koningslied...

misschien een petitie opstellen voor mensen die dit lied prachtig vinden en graag willen meezingen met die mooie tekst..

hou je veilig.....;)

Bartje

#6542 Re:

2013-04-21 20:13:27

#6527: oranje fan -

Ik ben een Oranje-fan in hart en nieren en koningsgezind. En toch vind ik het een tenenkrommend slecht lied.

En ik hoop het nooit meer te horen.

Lang leve de koning!

 

 


Guest

#6582 Re:

2013-04-21 21:21:52

#6527: oranje fan -

Wat, oranje fan (bedoel je dat je een oranjegekleurde fan bent, of bedoel je dat je een fan van de Oranjes bent: een 'Oranjefan'?) 'In plaats van miljoenen kapiteins' - waar haal jij die ineens vandaan? Het gaat hier toch gewoon om een paar duizend mensen met een mening? Jij hebt ook een mening - beschouw jij jezelf derhalve ook als een 'kapitein'? Op basis waarvan? En waar haal je vervolgens miljoenen mensen vandaan die 'net als met voetbal' (voetbal)liedjesschrijver werden?

Liederen? Dat zijn gezangen uit de kerkelijke omgeving. Reken jij dat koningslied tot het genre van de psalmen en gezangen? En waarom vind jij dat dat 'lied' 'alsnog zijn verdienste moet krijgen? Alsnog? Krijg een 'lied' een verdienste door het veel te draaien? Of omdat het wel of niet goed is - ondanks veel gedraai.

En wat moet er 'doodvloeien'? Bedoelde je wellicht 'doodbloeden'? En je gunt John het beste toe? Of gun je hem het beste? Of wens je hem het beste toe? 'Toegunnen' kennen we niet.

Zeik ik? Wellicht vanuit jouw standpunt. Maar waarom schrijf je niet gewoon precies wat je bedoelt? Waarom dit kromme Nederlands - dat overigens vrij goed past in het Nederlands van het 'koningslied'.

Kunnen we om te beginnen afspreken dat iedereen voortaan na een leesteken (punt, komma, vraagteken e.d.) een spatie tikt? Dat doet iedere schrijver in elke krant, in elk tijdschrift (ja, ook in Privé!), zodat niet alle zinnen aan elkaar genaaid worden?

Toch verheugt mij de winst van deze uitwisseling van meningen buitengewoon: er wordt op alledaags taalgebruik gereageerd. Soms gaat dat met wat venijn gepaard, gaat een enkeling over de schreef, maar dat is de prijs wel waard. Want het jaarlijkse, misselijkmakende 'Groot dictee der Nederlandse taal' dat mensen verwijdert van onze taal doordat het vooral aantoont dat het Nederlands blijkens een gemiddelde van 40 fouten nauwelijks te 'beheersen' is, maakt meer kapot dan mij lief is.

Dus Oranjefan (hoewel je je niet tot mij, niet-Oranjemens, richtte): blijf reageren.