Nee tegen het koningslied

Quoted post


Guest

#6575

2013-04-21 21:11

Wat een enge pop is die Daphne Dekkers, wat was haar aandeel in deze rampspoed?

Replies

Kies een pseudoniem

#6617 Re:

2013-04-21 22:47:27

#6575: -

Mensen, alsjeblieft, ALSJEBLIEFT, haal hier niet uit naar individuen wier naam je toevallig kent van horen zeggen. Ewbank, Deckers... Dat is echt te goedkoop en volkomen onterecht. Jullie vernielen mensen omdat jullie de moeite niet nemen verder te zoeken. Aan de basis van het concept van dit 'koningslied' zijn gigantische inschattingsfouten gemaakt door bobo's! Niet John Ewbank (hoewel hij te laat aan de noodrem trok, maar ik ontken zijn verdiensten voor de NL-muziek absoluut niet!), maar een inhuldigingscomité bestaande uit bobo's als Joop van den Ende, Richard Krajicek (heel dom dat hij dat heeft aanvaard - hij had zijn vrouw er buiten moeten laten), Aboutaleb, mevroj Van Es (zoals in Nederland gebruikelijk - het old boys network). Wat hadden die ons te bieden!!! Helemaal niks! Ons kent ons. Typisch Nederlands. We kennen elkaar en we regelen het onder elkaar. Maar niemand wist wat er aan de hand was. Je laat godverdegodver toch geen 'natie' een liedje schrijven? Ik begrijp er niets van hoe het zich vervolgens ontwikkeld heeft.

Maar: het resultaat is dodelijk, walgelijk - een slag in onze Nederlandse smoel. Niet vanwege John Ewbank of Daphne Deckers, maar door 'Het comité van aanbeveling', of zoals liever geschreven wordt: 'Het Comité van Aanbeveling'.

John Ewbank heeft in zijn leven met Marco Borsato echt best wel mooie muziek gemaakt. Nee, niet internationaal, maar voor hier, in Nederland. Daar is niks op tegen. Maar het was wel zoveel origineler als het geneuzel van Agda e.d.M. ('het regent zonnestralen', hoe krijg je het uit je mond, 'cd van jou en mij' (idem) en bluf 'aan de zeeuwse kust' - kouwe teksttrucjes zonder concept. Alleen maar uit op effect.

Waar blijft godverdomme de nieuwe Lennaert Nijgh? Met zijn Land van Maas en Waal, Testament, nee, niet in 'Ik geloof in jou en mjij' - dat zou hij nooit uit zijn pen hebben gekregen.

Kortom: Blijf scherp. Ga niet mee in 'algemene trends'. Vorm je eigen mening. Lees en fomuleer goed.

 

Please???