Nee tegen het koningslied

Quoted post


Guest

#7670 Buitengewone prestaties zonder te presteren???

2013-04-29 13:28

#7655: Summa cum laude - Re: Zucht...

Het hebben van een vorstelijke titel stelt helemaal NIKS voor, Koning Willem III verleende zijn minnares(Emile Ambre, een opera zangeres) de titel van "Comtesse D'Ambroise" puur voor eigen belang omdat hij met haar wilde trouwen. Dus het verlenen van titels berust puur op willekeur en eigen belang(behoudens de verdienstelijk verkregen titels, maar daar is hier GEEN sprake van). Een spreekwoord luidt: "al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding".

Als je zoveel functies bekleedt lijkt het mij ONMOGELIJK om AL deze functies naar behoren te vervullen, dus worden veel van deze functies dus SLECHT vervuld en zal het de maatschappij veel schade berokkenen. Ook het koningsschap zal hier onder te leiden hebben, maar omdat het niet veel voorstelt zullen we dat niet direct merken(alleen in de schatkist).

Kortom al deze titels en functies hebben alleen maar tot doel het volk te misleiden en zijn "verhevenheid" te legitimeren. Het is eigenlijk een soort van goedkope reclame(..plak er maar een mooi etiket op dan slikt de burger het wel).

Replies

Willem II - door Gods Genade - keizer...

#7673 Re: Buitengewone prestaties zonder te presteren???

2013-04-29 19:50:58

#7670: - Buitengewone prestaties zonder te presteren???

... zou wel kunnen... akkoord...

Maar slechts 100 jaar geleden waren titel en officiële aanhef voor de Duitse Keizer Willhelm II nog steeds:

- "Willem II - door Gods Genade* - keizer van het Duitse Rijk, Koning van Pruisen, kurvorst van Brandenburg, ..."

(*i.p.v. de oudere formule: "Gratia Dei") ...

 

... Ook wil het tegenwoordig niemand meer uitspreken, zo denk ik toch dat zelfs de zogenaamde 'burgerlijke' majesteiten - in hun diepste ziel - zich nog steeds, en altijd heel graag als een bijzonder schepsel Gods willen zien en voelen...

D.w.z. dat zij door een hogere, hemelse macht - door "Gods Genade" - werden uitverkozen en uitgezonden (!) om hier op aarden te regeren, om te heersen over het gehele land, over alle rivieren en meren, over alle bergen en valleien, over alle bossen en weilanden, over kleine en grote dieren in het water, op het vaste land en in de luchten, en over alle volkeren en mensen ...

Deze zinbeelden werden al in den Middeleeuwen overgenomen uit verschillende teksten van de Bijbel (Oude + Nieuwe Testament) waar in vergelijkbare taalbegrippen de aankomst van de Messias als nieuwe Koning op aarden wordt aangekondigd.

- Daarop wordt ook nu weer gezinspeeld in de Eed die de Kamerleden voor de nieuwe Koning op 30 april 2013 moeten afleggen:

- "Wij ontvangen en huldigen, in naam van de volkeren (...) U als Koning." ...

- Wie heeft nu de nieuwe Koning naar de Kamerleden van VVD, PvdA, PVV, SP, CDA, CU, Groen-Links, PvdD, 50-Plus gestuurd c.q. 'uitgezonden' opdat deze hem mogen "ontvangen en huldigen"...?!?

Ik vraag me langsamerhand af of dat de Kamerleden wel zelf weten?

(Misschien weten Dhr.Lubbers en HM / Princes Beatrix het antwoord. Want die hebben toch in 1992 het 'copyright' over de "Inhuldigingswet" verkregen.)