Onno Hoes, Stap onmiddellijk op.

Quoted post

Mr X

#312 Legalize it!

2013-05-23 19:07

Gewoon legaliseren die canabis. Enige manier om er enige vorm van controle op te krijgen. Dan is de distributie te controleren. En zo haal je gelijk een deel van de markt uit het criminele circuit. Momenteel gaan we precies de andere kant uit.

Iemand goede tegenargumenten ik zou ze graag horen?

Replies

TheJizz

#331 Re: Legalize it!

2013-12-17 00:28:46

#312: Mr X - Legalize it!

Geen tegenargumenten amice; eerder een stukje geschiedenis welke uw voorstel bekrachtigd. Laat ons kijken naar het verbod op alcohol zoals dat in de Verenigde Staten begin vorige eeuw werd ingevoerd (nu bekend als 'de drooglegging'). Dit was de tijd waarin grote, machtige (en vooral rijke) criminele organisaties zijn ontstaan. Waar geweld, bedreiging en corruptie aan de orde van de dag was. Hetzelfde is er nu gaande met betrekking tot de drugshandel in het algemeen. Geef het allemaal vrij. Productie van, handel in en gebruik van, maar controleer het zoals elk product gecontroleerd wordt op kwaliteit. Legaliseer het volledige circuit waarbij dus ook belastingen geheven kunnen worden. Laat ieder mens de vrijheid om zelf te beslissen of ze die troep willen gebruiken. Per slot staat het eenieder ook vrij om alcohol en tabak te nuttigen (zeker zo desastreus in hun gebruik als drugs). Mensen die iets willen gebruiken weten dit toch wel te bemachtigen. Alleen als het legaal en gecontroleerd is zal het risico drastisch verminderen dat er (dodelijke) rotzooi verkocht wordt. Ik zwijg dan nog over de extra inkomsten die in de (momenteel berooide) Staatskas zullen vloeien. Dus chapeau. Ik ben het volledig met u eens in deze.