We zijn de regering en criminaliteit zat op Curacao

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition We zijn de regering en criminaliteit zat op Curacao.


Guest

#1

2012-04-19 05:16

$$$hame on the politicians
Big Daddy

#2

2012-04-19 05:38

Go Home, listen to the people, Get the F..k home. Shame on you

Guest

#3

2012-04-19 09:31

Er moet snel oplossing komen

Guest

#4

2012-04-19 10:57

Het volk moet veel meer invloed hebben op de keuze van haaar vertegenwoordigers, die allemaal terdege gecreend moeten worden, om vast te stellen dat ze integer zijn en geen strafblad hebben,
Guest

#5

2012-04-19 13:06

Het is genoeg NU. Bescherm onze ouderen en kinderen. Dit kan zo niet langer. Actie, Actie!!

Guest

#6

2012-04-19 16:47

Weg met die handel.
new dushi curacao

#7 ik mag dan wel een makamba zijn maar....

2012-04-19 17:11

ik vindt dat de rechten van de bevolken onderander zijn dat zij zich veilig voelen. En toerisme leid onder deze ondveiligheid en blijven weg. In het burgelijkwetboek staat ook onderanderen iedereen recht heeft op bescherming. maar de uitvoerende organisatie die de wet moet handhaven kan deze taak niet aan. verantwoordelijke minister wil ook niet meer controle op straat en veiligheid bieden aan de bevolking. als ministers maar goed beveiligt zijn, dat vinden zij belangrijk. als er maar woongemeenschappen zijn met schijnveilgheid die door de particulier zelf worden bekostigt. voor hen die het niet kunnen betalen jammer maar das hun probleem, of dat is een afrekening in het crimineel wereldje. of we melden het is een familie ruzie of zelfdoding en de bevolking is rustig. maar de tam tam gaat snel en het ware verhaal komt boven en dan komt naar voren dat we zijn voorgelogen. en dan een van de tien geboden in het rk geloof:niet liegen, die dan niet hoeft te tellen voor kabinet en dus de ministers.... hoe kan een vertegewoordiging van het volk gekozen door het volk,het zo belangrijk vinden in de krant te moeten komen met het openen van iets of een lintje door knippen. terwijl de zaken waar het om gaat niet opgelost worden en belangrijk gevonden wordt. En als de kiezers van toen je op de vinders tikken doe je er niets aan.. sleven volgt dan ontslag en dat is normaal... dus zou je kunnen zeggen het zijn geen leiders maar fotomodelen die wij in het kabinet hebbben die uiterlijk en uiterlijkvertoon belangrijker vinden als leidinggeven.

Guest

#8 Re: ik mag dan wel een makamba zijn maar....

2012-04-19 17:26

#7: new dushi curacao - ik mag dan wel een makamba zijn maar....

Helemaal mee eens! Ik dacht een tijdje geleden even naar de kapper te gaan met mijn dochter van 4 jaar.... we zaten ineens midden in een overval.. nog nooit zo bang geweest.. nog nooit zo onveilig gevoeld op Curacao.

En de regering.. die doet er helemaal niets aan. wat u zegt, ze zorgen ervoor dat ze zelf goed beveiligd worden. maar de lokale bevolking beveiligen en de toeristen, ho maar!

weg ermee

#9 dushi?

2012-04-19 17:26

het regent overvallen, wegen worden niet gemaakt, electriciteit valt uit... en dan zie ik in de krant een campagne ' dushi hende' hoeveel hou je van je mensen? om geld uit te geven aan je eigen maatpak en onverklaarbare overmatige dienstreisjes en uitvluchten... ? U betaalt uw eigen belastingschuld niet eens...
Josh

#10 Re: ik mag dan wel een makamba zijn maar....

2012-04-19 17:32

#7: new dushi curacao - ik mag dan wel een makamba zijn maar....

Helemaal eens. Het moet nu stoppen, dit kan en mag niet zo doorgaan. Het is nog nooit zo slecht en onveilig geweest op ons dushi K. Er moet gewoon meer controle komen, politie moet zichtbaar zijn op straat. Laat ze iets anders doen dan massaal bekeuringen uitdelen, en dan groots in de krant zetten dat 'ze' weer mensen zonder papieren hebben gevonden. Verdraaid nog an toe het is 5 voor 12, en onze ouderen en kinderen zijn niet eens meer veilig, nergens. Als er te weinig blauw is dan moeten we gewoon weer net als voorheen politie uit Ned. halen. We zijn zo'n klein eiland en niet eens in staat de orde te handhaven.

Met zo'n corrupt zooitje in de regering kan het ook niet anders.

Democracy?

#11 DENK NA!!!

2012-04-19 17:55

Wat een triest gedoe allemaal. Er zijn verkiezingen geweest, er is een coalitie gevormd en een regering. Waarom lopen jullie al sinds de creatie te zeuren en elke misstap te vergroten alsof het een genocide betreft?
Denk je echt dat er een verschil zit tussen politici? Ze zijn allemaal corrupt en niet integer, welke partij dan ook. De een kan het gewoon beter verbergen dan de ander. En dat Leeflang loopt te praten over integriteit enzo, HA HA HA!!! The biggest joke ever!!!!

Je kan beter puur kijken naar de staatsschuld om een regering te beoordelen, dat heeft namelijk direct effect op jou, en generaties na jou, want dat bepaald hoeveel geld er weg vloeit aan rente (weggegooid geld dus!) Als we dan naar de periode van 1994 tot 2010 kijken is deze gestegen van 1,5 miljard naar 5,5 miljard NAF. Dat is pas corruptie, 4 miljard gulden uitgeven die er niet is en de mensen daarna zoeken het maar uit....Maar we zijn zo goed en integer...wat een lachertje!

Mensen denk aub ZELF na en laat je niet zo makkelijk voor politieke karretjes spannen, en neem de moeite om ZELF dingen uit te zoeken als je de toch je mond open gaat trekken. Wacht gewoon democratisch tot de volgende verkiezingen en zorg dat er gestemd word. Het feit dat we in de 4 jaren tussen verkiezingen niet eens kunnen samen werken zegt al genoeg over de versplintering van onze maatschappij. Alleen maar elkaar tegenwerken, precies waar deze "manifestatie" van trieste mensen voor zal zorgen. Toen de PAR aan de macht was en mensen gingen demonstreren tegen slotakkoord e.d., werden ze gewoon door de "oproer politie" geslagen, toen hoorde je niemand klagen. Kijk maar, als dat nu zal gebeuren door ongeregeldheden, gaan juliie weer huilen over een dictatuur. Stomme schapen zijn jullie en denken dat jullie slim, rechtvaardig en goed bezig zijn. Terwijl jullie namelijk alleen maar Curaçao tegenwerken en in een kwaad daglicht stellen. Maar ja, jullie zullen toch denken dat jullie goed en rechtvaardig bezig zijn, dus dit stukje schrijven is waarschijnlijk een verkwisting van mn tijd. Maar veel plezier zondag, ik zal aan jullie schaapjes denken als ik op het strand lig en daarna een lekker koud biertje aan het drinken ben.
Guest

#12 Re: DENK NA!!!

2012-04-19 18:39

#11: Democracy? - DENK NA!!!

Goed om te lezen dat er zulke intelligente en vooral oplettende mensen als u bij zijn die zich alles door de strot laten duwen. En ogenschijnlijk wat er nu gebeurd als normaal beschouwen.

Korsou!

#13

2012-04-19 19:34

Schuld is inderdaad opgelopen dankzij het ALM debakel (PLKP dus) en de fijne regeringen met PLKP, MAN. FOL en al die partijen. Schotte en Asjes zaten ook in die regeringen..
En met demonstreren tegen slotakkoord werden er stenen gegooit en banden in de brand gestoken dus normaal dat de VKC moest optreden. Regering van nu en oppositie van toen is altijd al aggresief geweest..
Democracy?

#14 Re: Re: DENK NA!!!

2012-04-19 19:34

#12: Guest - Re: DENK NA!!!

Normaal...Ik vind dat niet normaal. je legt mij woorden in de mond. Als je goed had gelezen, zie dat ik duidelijk zeg dat het altijd al zo is geweest. Je zult het systeem moeten veranderen, dat is het probleem.

Maar als we kijken naar de definitie van normaal:

"normaal
Uitspraak: nɔrˈmal Bijvoeglijk naamwoord zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen. 
Bron: http://www.woorden.org/woord/normaal"

kan ik eigenlijk stellen dat het dus wel normaal is, omdat het altijd al zo gaat/vaak voorkomt EN het is ook zoals de meeste mensen (politici in dit geval) doen.....

De enige oplossing is het systeem veranderen, corruptie is inherent aan dit systeem. Zolang we in dit systeem zitten zal er corruptie zijn.

En over de regering...ach...niet anders dan anders....als ik gewoon kijk naar de dingen die direct betrekking op mijn leven hebben, dan heb ik eerlijk gezegd niet veel te klagen. Behalve de criminaliteit dan, maar ja om daar 100% de politici de schuld van te geven, hou toch op!

De positieve dingen zijn voor mij: De wegen worden wel degelijk gerepareerd, in tegenstelling tot wat er word beweerd. Stroom is goedkoper, wanbestuurders worden aangepakt, er is de mogelijkheid tot groene stroom voor individuen (dit kon wettelijk vroeger niet), er zijn veel cruise toeristen, we zijn meer bezig in de regio (ipv alleen maar naar NL kijken), er komt als het goed is nog een hele boulevard bij marie pampoen, er komt een nieuw ziekenhuis, Ctex, Makutu basico is uitgebreid, red tape bij overheidsinstanties word ingeperkt (heb ik zelf ervaren), er zijn spotjes op de TV om mensen te informeren en dingen te leren, er worden pleintjes opgeknapt met een visie/doel.....dit om maar een paar te noemen. Dus stellen dat ze ALLEEN maar met zakkenvullen bezig zijn, is gewoon stemmingmakerij.

En tot slot wil ik nog zeggen dat in een DEMOCRATIE zoals men pretendeerd voor te strijden, is iemand ONSCHULDIG totdat het tegendeel is bewezen. Zo is het nou eenmaal. Deze hle regering is door jullie al veroordeeld en schuldig bevonden; JULLIE ZIJN GEEN RECHTERS!!! Dat moet overgelaten worden aan de rechter (mits je pretendeerd voor democratie te zijn). Dan moeten ze dus eerst door het OM worden aangeklaagd (of bijv. door jullie) om dan bewijs te verzamelen en eventueel dan een rechtszaak te hebben en daarna, mits bewezen, een veroordeling. Jullie zijn al bezig met de straf (regering moet naar huis), (toelaatbaar) bewijs heb ik nog niet gezien, laat staan een aanklacht, laat staan een rechtszaak.......Als er iets bereikt wil worden, dan moet je BEWIJS hebben.. RA RA RA, waarom komt niemand met BEWIJS?????? Heel mischien omdat het er niet is, en als het er niet is, is er niks te bewijzen, dus weten we ook niks..(maar horen we veel roddels)

Tula

#15

2012-04-19 20:58

ach aj jullie geven toch ook voor alles dat er fout gaat de PAR de schuld. zgn 16 jaar

we zijn de leugens zat! en of goedwils of kwaadwils hier gaat een einde aan komen!
Tula

#16

2012-04-19 21:04

We willen integere mensen..
Democrazy.. Schotte is veroordeeld door de rechters voor Fraude en oplichting! AVD kwam hierachter en dan ga je de chef maar ontslaan. denk aan al die directueren die onterecht zijn ontslaan om vriendjes op de plekken te hebben. alles voor de familie van der dijs en dos santos. de hele wereld rondreizen voor niets, geen belastingen betalen, geen rekeningen betalen.. en ja ze hebben mazzel dat de par de miljarden schuld heeft geregeld!! en er komen maar meer mw ardieth gevallen bijkomen!!
Ik ben het

#17 Re: Corrupt, corruptie, corrumperend

2012-04-19 21:08

#13: Korsou! -

Helemaal eens. Het is altijd een boevenclub geweest en nu helemaal met de Italiaanse en Colombiaanse maffia die binnengehaald wordt.

Laat Wiels ook een keer uitleggen wat hij te zoeken heeft in de geblindeerde auto van Dos S. voor de deur van de fa. Coshel (aan de Kaya W.F. Mensing) . Ik bedoel maar even..

wikki

#18 jammer

2012-04-19 22:37

I lived on Curacao for 8 years, married a Curacaolean and had a baby together. In the past years, with the increase of crime and the slow demise of our society we forced ourselves to move to the West Indies - it is like Curacao 20 years ago (so say the Curacaoleans living on our new island).
Yes, we miss our family and friends there but there is no way on earth we will be returning with the country as it is...
Damn shame
REVOLUTION

#19

2012-04-19 22:54

GOVERNMENT GO HOME!!!
Ik ben het

#20 Re: Ingrijpen

2012-04-20 01:20

#19: REVOLUTION -

Nu Nederland niet wil of kan ingrijpen is het wellicht een goed idee als er straks voldoende stemmen op petition24 zijn het resultaat onder de aandacht van de VN mensenrechten te brengen. Ik kan mij ook voorstellen dat de VS hierin best geintereseerd zou zijn. Uiteindelijk ligt Curacao voor de VS bijzonder strategisch!!

Buchiwan Pia Fini

#21 OMAYRA GORILLA LEEFLANG

2012-04-20 03:38

OMAYRA U SUCK!!!!!!!!!
projecten

#22 Re: Re: Re: DENK NA!!!

2012-04-20 03:59

#14: Democracy? - Re: Re: DENK NA!!! 

 

laat me raden, al die nieuwe leuke projecten worden de politici zelf directeur, of aandeelhouder van? Of de familie van de politici, valt minder snel op.
gast

#23 Re: OMAYRA GORILLA LEEFLANG

2012-04-20 04:06

#21: Buchiwan Pia Fini - OMAYRA GORILLA LEEFLANG

wat een kinderachtige reactie. Grow up.

billy

#24 Re: Re: Re: Re: DENK NA!!!

2012-04-20 04:07

#22: projecten - Re: Re: Re: DENK NA!!!

denk maar even aan solar-energy-Schotte


Guest

#25 Re: Re: Re: Re: Re: DENK NA!!!

2012-04-20 04:18