Nee tegen het koningslied

Quoted post


Guest

#7609

2013-04-27 05:29

7601 Dank voor deze onthullende bijdrage. Dit vind ik persoonlijk nog vele malen kwalijker dan het salaris plus extra's voor het koningshuis zelf. Nu zie ik ook in hoe dapper de 16 kamerleden zijn die zich aan deze druk hebben durven onttrekken. Helaas betekent het dat de andere 134 plus de voltallige Eerste Kamer deze eed of gelofte wel afleggen. Ik geloof nooit dat dat representatief is voor hoe het volk dat zij vertegenwoordigen hierover denkt. Ongelooflijk deze situatie. En wij maar denken dat we in een democratie leven. Nou ja, ik dan. Ben op deze plek al vaker voor naieveling uitgemaakt. Maak er inmiddels maar een gedesillusioneerde naieveling van.

Replies


Guest

#7610 Re:

2013-04-27 05:47:14

#7609: -

Het is al jaren een dictatuur. Door de relatieve weelde en hersenspoeling valt het niet echt op, in vergelijking met andere banandenlanden. Al worden er steeds meer mensen snel wakkerderderder. Door EU is het in een flinke stroomversnelling gekomen. En openbaringen over relaties met zaken waarover klokkenluiders al jaren publiceren, met gevaar voor hun leven. Waarom gebeurt er zo weinig met Demmink en wordt dat onderwerp niet echt aangepakt? Google is je vriend. wijwordenwakker.nl marcelmessing.nl enz enz Ik begrijp de mensen die 27 en 30 april in het wit gaan.

Je ziet nu in beeld waar het vele geld naartoe gaat, wat op ouderen, gehandicapten, chronisch zieken, gepensioneerden, mensen in verpleegtehuizen, zorg in het algemeen, wordt bezuinigd. Die mensen mogen letterlijk doodvallen voor al dat geld. Dan ook nog voor het plezier jachtfestijnen .. respect voor leven?

Vond de term Zonnekoning die hier voorbij kwam tekenend. Kwam daarna niet de Marseilaise?

 

Vive les Pays-Bas!

#7622 Re: ... eed afleggen volgens wet uit 1992 - door welke Premier /partijen??

2013-04-27 18:10:39

#7609: -

nrc.nl: "Dat ook de parlementariërs een eed afleggen, is vastgesteld in de Inhuldigingswet uit 1992."

Toen was de toekomstige princes Beatrix al 12 jaar lang als koningin lid van de toenmalige regering CDA-PvdA (Kabinet-Lubbers III/ W. Kok, 1989-1994).

Dus, Beatrix heeft - als lid van de regering(!) - voor haar eigen belang, samen met haar toekomstige 'vertrouweling' en 'adviseur' Lubbers de "Inhuldigingswet" laten knutselen.

En minister-president Lubbers werd achteraf royaal gepromoveerd tot 'vertrouweling van de majesteit' ...

Een hand wast een andere hand,

Voor het goede van Volk en Vaderland.

 

Wien neêrlandsch bloed in de aderen vloeit

#7626 Re: 16 oprechte kamerleden, 16 democraten van 150 kamerleden?

2013-04-27 20:10:22

#7609: -

Volgens de wet uit 1992 is de eed voor elk kamerlid - wettelijk(!) - verplicht.

Maar voor "Eed-Weigeraars" is, tot nu toe, nog geen straf c.q. sanctie vastgelegd in de wet. Dat komt misschien nog wel.

Deze keer worden de 16 onafhankelijke kamerleden nog maar voorlopig op de achterbanken van de Nieuwe Kerk bij elkaar in quarantaine geplaatst, afgescheiden van de Oranje-Kamerleden door een klein oranje hekje met lintjes.

Zo kan men besmetting beter voorkomen.