Stop the extinction of wolves in Norway!

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Stop the extinction of wolves in Norway!.


Guest

#2876

2016-10-10 14:31

Signert!

Guest

#2877

2016-10-10 18:23

Tenía otro concepto acerca de la civilización de los países nórdicos, que siempre he enfatizado en mis relaciones sociales; aunque, debido a este acto de crueldad y desprecio por la vida que la Naturaleza otorga -que bajo ningún concepto nos pertenece y sobre la que no nos asiste derecho alguno de dominación- puedo comprobar que la brutalidad que estoy acostumbrado a ver en mi país, la cual definía como propia de una sociedad retrasada y brutal, es, cuando menos, habitual en cualquier otro lugar del planeta, se llame como se llame, porque los humanos se arrogan sin vergüenza el poder sobre el bien y el mal así como sobre la vida y la muerte.
Ustedes me han defraudado!

Guest

#2878

2016-10-10 18:38

Vil at ulven skal få leve den også selv om den gjør skader på dyr.La Ulven Leve.

Guest

#2879

2016-10-10 18:46

Ulven er en viktig og naturlig del av norsk fauna, selv om den er så godt som utryddet og bestanden holdes på et uansvarlig lavt nivå som følge av sauepolitikken. Rovdyr spiller en avgjørende rolle i alle økosystemer, og det å fjerne (eller reintrodusere) denne bestanddelen har store ringvirkinger/synergieffekter - også på floraen og landskapet som helhet. Naturen trenger rovdyr, også i Norge, og ulven er i så måte en svært allsidig "viltvokter"! Ved å tillate en bærekraftig bestand (noe som uansett burde være et etisk imperativ!) ville også hjortedyrbestandene bli "trimmet" til et mer balansert nivå (det er en kjent sak at for få rovdyr og menneskelige jegere har skapt unaturlig store populasjoner av planteetere i deler av landet, med negative konsekvenser for vegetasjonen). Når det gjelder (det eneste) motargumentet mot dette oppropet, er det bare ett svar på det: Legg om til bærekraftig sauedrift, og slutt å sende forsvarsløse dyr ut i marka! Det finnes andre måter å gjøre det på, selv om det kan kreve noe så horribelt som nytenkning!

Guest

#2880

2016-10-10 19:30

Vi må ikke på død å liv utrydde alle rovdyr fordi om de gjør noe skade på bufe i inn og utmark. Noe må vi som mennesker tåle av dette. Vi eier ikke alt, selv om vi gjerne vil det. Vi skal på beste måte ivareta det vi har fått lov å disponere en kort tid mens vi er her. Da må vi ikke etterlate oss en villmark tømt for alt vi ikke liker. Ikke bare tenke på vår egen profitt en kort stund mens vi lever. Tar vi hensyn til dette, vil våre barn og barnebarn takke oss for dette en gang i framtiden.
La ulven og andre rovdyr leve i de områdene det er bestemt at de skal få lov til dette.

Guest

#2881

2016-10-10 20:17

Jeg signerte dette oppropet fordi jeg synes det er direkte FLAUT at Norge skal føre en slik utryddningspolitikk som er såpass drøy at den får internasjonal oppmerksomhet.

Guest

#2882

2016-10-10 21:41

Ulven var her lenge før sauene, dessuten trenger vi mangfold i naturen.

Guest

#2883

2016-10-10 22:23

Trur dere er spik spenna gærne, jeg :(

Guest

#2884

2016-10-10 22:56

Ulver har like mye rett til å leve som alle andre dyr. Det er menneskene som skulle blitt utryddet som tror de kan herske over naturen.

Guest

#2885

2016-10-10 22:58

Ulver har like mye rett til å leve som alle andre dyr.

Guest

#2886

2016-10-10 23:07

Handler ikke på om en skal leve ,men hvordan og hvor går grensen på hva en velger vekk i naturen... kan ha sauefrie soner i Norge, ulv spiser mest annet vilt...... hører ikke mye om det i media.

10-4 over og ut
michael /germany

#2887

2016-10-11 04:57

Norwegen wirbt in der welt mit seiner schönen natur und verbundenheit zur natur seiner bevölkerung,nur sehe ichnun, es kann nicht stimmen, viel alter wald wird gefällt,raubtiere werden jedes jahr geschossen und nicht zuvergessen der walfang.oder der gedanke in der kinderstube des meeres nach öl zu bohren.in den balkanländern leben menschen mit raubtieren seit jahrhunderten und es geht gut!!! davon sollte norwegen lernen und nicht diesen falschen weg gehen .zukünftige generationen werden sonst ins ausland reisen müssen um wölfe zu beobachten.

 

Norge annonserer i verden med sin vakre natur og tilknytning til naturen av befolkningen, bare jeg ser det kan ikke være sant,
mye gammel skog fjelles og rovdyr hvert år blir skutt og ikke gleme hvalfangst eller tanke og søke etter olje i barnehagen
av sjøen etter
i Balkan-staaten leve med menneskelige med rovdyr i århundrer, og gjør det bra !!! dette kun lære Norge og ikke dette
galt gå bort .Framtidens genera
sjoner vil ellers måtte reise i utlandet for å observere ulver. unskyld for min dårling norsk


Guest

#2888

2016-10-11 09:16

Fordi politikken som drives mot norske rovdyr ikke er bærekraftig eller fornuftig, og fordi jeg mener vi svikter verdens arbeid med bevaring av biologisk mangfold om vi skal ta livet av ulv i Norge.

Guest

#2889

2016-10-11 11:10

Ulv er en viktig del av økosystemet. Den er med på å holde den naturlige balansen i naturen, alle dyr trenger naturlige fiender for å fjerne de svake og syke. Uten rovdyr vil det f.eks kunne bli for mye av rådyr, hare og lignende Og det vil kunne utvikle seg pest. Antall ulv som foreslåes felt er altfor høyt i forhold til bestanden.

Guest

#2890

2016-10-11 15:20

Det er det minste vi kan gjøre, for å forsøke å redde norsk natur fra en latterlig blodtørstig regjering.

Guest

#2891

2016-10-11 17:07

Ulven har sin naturlige plass i norsk fauna.

Guest

#2892

2016-10-11 19:08

Vi må ha en større ulvestamme i Norge/Norden for å skape balanse i naturen!

Guest

#2893

2016-10-11 19:21

Ulven et en naturlig del av norsk fauna. Jeg et generelt imot beskatning av bestanden, og nå når bestanden er så liten og så mange individer skal drepes, er det ekstra viktig å la sin stemme imot nedslakting av ulvebedtanden bli hørt.

Guest

#2894

2016-10-11 19:46

Ulven hører til i norsk fauna, ikke sauen. Bondenæringen burde vært anmeldt for
Vanskjøtsel av husdyr.

Guest

#2895

2016-10-12 06:51

La ulven leve!!!!

Guest

#2896

2016-10-12 06:54

Fordi jeg IKKE har tomrom mellom ørene!

Guest

#2897

2016-10-12 06:55

Ja til ulv i norsk natur!

Guest

#2898

2016-10-12 06:56

Vi trenger ulven i vår fauna. Lurer på hvor mange dyr som blir lidende pga av sykdom når ikke ulven er der til å ta dem ? Hvor mye ander skadedyr som mus og rotter det blir. Ulv tar vel ikke bare sau og elg?

Guest

#2899

2016-10-12 06:59

Vi har bare en værden. Jeg bor i T.rysil.Hunde kjøring i Ulve reviret er utrolig

Guest

#2900

2016-10-12 07:01

Ulven hører hjemme i norsk natur. Forsvinner ulven forstyrres økobalansen.