Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.

laat jij Joop van den Ende bepalen of en wat jij zingt?

#7426

2013-04-23 18:03

Voorpagina Telegraaf vandaag: "Dit gaan we toch zingen". Hoezo, "we"? Wie bepaalt dat? Ik zing helemaal niets als ik dat niet wil. Komen er nog kamervragen over deze ondemocratische hersenspoeling door omhooggevallen zakkenvullers en narcisten? Wat is de ware agenda achter deze farce? Zijn er nog mensen te vinden die echt uit vrije wil, met veel plezier (dus zonder sarcasme) uit volle borst dit lied gaan meezingen op 30 april?

Guest

#7427

2013-04-23 18:24

Laten we aub stoppen met dit verschrikkelijke lied en de Koning gewoon met z'n allen toezingen met het Wilhelmus.
Laten we trots zijn op het lied dat we al eeuwen hebben, het is nergens voor nodig weer die duur betaalde artiestenkliek van stal te houden voor een draak van een koningslied!

Guest

#7428 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-23 18:35

#7425: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 (vervolg 2)  AUB jongens, het liedje mag dan onzinnig nederlands zijn maar het ligt op 1 mei in de prullebak. Oke, meer dan een week te laat. Ik denk niet dat zich ook maar een nederlander dit lied nog herinneren kan als de alcohollucht opgetrokken is.

 De 3 vingertjes zal wereldse gevolgen hebben. Met onze eigen camera's bedienen we de gehele wereldpers met ons zottige gedrag. Nog te zot voor de bananesplit show. Toe Fransje, zeg er een wat van, het lijkt erop dat heel nederland alleen maar meer naar jou luisterd  (petitiegenoten niet meegeteld ;)


Guest

#7429

2013-04-23 18:45

Het is toch te erg voor woorden dat je af en toe ongevraagd naar deze ellende moet luisteren. Hopelijk helpt deze petitie ook wat tegen andere verschrikkelijke nederlandstalige liedjes. Eindelijk verzet! Gelukkig!

Guest

#7430 Re: Houzee

2013-04-23 18:53

#7408: -

... "Driewerf houzee"... als je dat uit de Vries'sche taal vertaald in het ABN, wat betekent het dan a.u.b.?!


Guest

#7431 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-23 19:07

#7425: - Re: Re: Re: Re: Re:

nos.nl

23-04-2013

Politie jaagt op 'lone wolf'

(...)

De politie wil met de troonswisseling zo veel mogelijk individuen die een eventueel gevaar vormen in beeld hebben. Of, voor zover ze niet in beeld zijn, ze tijdig uit de massa halen op de dag van de troonswisseling.

(...)

"Voor belangrijke dagen, zoals Koninginnedag, straks Koningsdag, 4 of 5 mei en Prinsjesdag wordt per individu bekeken welke maatregel moet worden genomen. Bijvoorbeeld in de cel zetten of op laten nemen in een ggz-instelling. De overheid zoekt de grenzen van de wet op of gaat er zelfs bewust overheen. Zelfs wordt soms een agent bij iemand in huis gezet tijdens zo'n dag. Dat is bijvoorbeeld in 2010 bij het bezoek van de koningin aan Middelburg gebeurd."

Afwijkend gedrag spotten

Dat is de zachte, preventieve kant van de aanpak. Ook op een belangrijke dag zelf, zoals de troonswisseling op 30 april, worden maatregelen genomen. Zo zijn er in Nederland inmiddels zo'n 1500 spotters opgeleid die in de mensenmassa 'afwijkend gedrag' moeten detecteren. In Amsterdam zal een nog onbekend aantal spotters in burger rondlopen.

(...)


Guest

#7432

2013-04-23 19:18

De vraag waarom het nou toch weer gezongen gaat worden terwijl het toch teruggetrokken was heeft als antwoord: Joop van den Ende. Blijkbaar heeft hij toch zeer veel invloed. Ik vreesde het al.
Succes met de petitie.

Guest

#7433

2013-04-23 20:54

een tranen trekker ...
OF
het orgel trektttttt de psalmzingers mee .......
TRIEST
alle andere artiesten met zo'n lied zijn beter !
PPL

Guest

#7434

2013-04-23 21:30

Het valt me wel op dat t in de media ineens erg stil word gehouden. Er word geen aandacht meer geschonken aan de tegengeluiden. Met andere woorden, de media is ondertussen vast en zeker ook al monddood gemaakt. En wij maar denken dat we in een democratie leven, dit land is te vergelijken met al die andere landen waar we geld naartoe sturen :(

Guest

#7435 Re:

2013-04-23 21:44

#7434: -

ja het is idd stil in de media geworden,er wordt nog een beetje lacherig om gedaan maar dat was het...maar besef je 1 ding...stilte voor de storm

want op 30 april zullen alle onderdrukte gevoelens van de bevolking die tegen het lied zijn naar boven komen als het lied ten uitvoering wordt gebracht...wie het laatst lacht lacht het best!


Guest

#7436 Re: Re:

2013-04-23 21:48

#7435: - Re:

ik hoop het echt, ik verheug me iig heel erg op gefluit, herrie en vuvuzela's :P


Guest

#7437

2013-04-23 21:58

Graag een miljoen handtekeningen!!!

Guest

#7438 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-23 22:29

#7428: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 (vervolg 3 slot)  Ik zie  WA & M  graag als konigspaar tegemoet, maar aan dit 3 vinger gedoe wil ik geen seconde aan meedoen. Het doet me goed te zien hoe graag  WA & M   tussen ons in wil staan maar dat wil niet zeggen dat ze ook meteen met een soort carnavalsgroet  bebombardeerd moet worden. Er kan toch gewoon gezwaaid worden.

Is zwaaien  dan niet de warmste groet die de je aan iemand bedeeld ?? 

Ik raad iedereen aan die wel mee doet gewoon te zwaaien met de volle hand

Aan alle petitie schrijvers het verzoek dit voort te zeggen, mailen, twitteren of wat dan ook  en de mensen er op te wijzen dat de de handrug naar voren een beledigend gebaar is. Hiervoor hebben  we nog meer dan een volle week , dat moet toch een makkie zijn

vb. slogan  "Ik zwaai met volle hand, want ik gebruik mijn volle verstand !!"

 


Guest

#7439 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-23 23:33

#7438: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

In 1987 ging Willem-Alexander geschiedenis studeren in Leiden, en studeerde in 1993 af. Van iemand die 6 jaar geschiedenis heeft gestudeerd op een universiteit mag men toch wel verwachten dat hij de geschiedenis kent. Daarom vraag ik me af waarom hij niet wist dat het 3-vinger-gebaar een comprimerend (en verboden) gebaar is. Je laat je feestelijke inhuldiging toch niet door zo'n stom gebaar in diskrediet brengen?? Een beetje adviseur zou hem hier toch op moeten hebben gewezen, of zijn ze écht allemaal "een beetje dom"??
Ik weet nu al wat hij daarop zal zeggen: Dat wist ik niet, maar dat zegt niks want de geschiedenis heeft ons geleerd dat eenieder die het 3/4-vinger-gebaar aanhangt, en ter verantwoording wordt geroepen, zeggen zal: " Dass habe ich nicht gewusst".


Guest

#7440

2013-04-24 00:02

Je kan het ook anders zien. Als een gebaar eens als een negatief gebaar werd gebruikt kan het met zo'n feestelijkheid weer een positief betekenis krijgen, (overruled) ofwel overschaduwd worden. dit dit had ik wel in gedachte maar vindt het hoe dan ook hier niet toepasselijk. Ook onze (voor)ouders waren wijze/warme mensen en hebben deze warme groetende gebaren. Het zijn helaas die hufters als neo's die dit gaan misbruiken.

Guest

#7442

2013-04-24 00:31

Je wilt een lied dat tijdloos is en waar men over 10 jaar van zegt: hmmm niet slecht.
Niet een 13 in een dozijn nummer waar de helft van het land zich voor kapot schaamt.

Guest

#7443

2013-04-24 01:22

7442 Helemaal mee eens; als een product slecht is hoort het in de prullebak. Dat het toch voorgedragen MOET worden zegt meer over de organisatoren dan over het lied zelf. De tijd planning was afwezig, er waren geen meetpunten ingebouw, parallel werd niet aan een plan-B gewerkt, enz. De hoofd oorzaak ligt aan het feit dat alles te ver naar achteren is doorgeschoven. Alles op het laatste moment. De rek werd in de beginfase al verspeeld door te lang met inzendingen bezig te zijn/wachten. Terwijl ondertussen niet aan een Plan-B werd gewerkt. Er treed een tijdsdruk op dat een negatieve spanning creeerd (stress) waardoor juist alles tegenzit (en de fun is er van af). Ook alles wat tegen kon zitten zit zat ons tegen zeggen ze dan. Sorry jongens, dit hele spectakel is te wijten aan het feit dat er geen professionele kijk op de zaak was. Snel effe wat centjes verdienen mentaliteit zoals dat er aan alle kanten vanaf straald. Kommerciele troep krijgen we dan waar de andere helft van nederland al decenia tegenaan knokt.

Guest

#7444

2013-04-24 02:59

Een zichzelf respecterende land hoeft geen zwakzinnig koninkrijkje mee te spelen met achterhaalde adel van "betere huize" die zelf volkomen respectloos t.o.v. "het volk"is.

Guest

#7445 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-24 03:01

#7431: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jaren 40 toestanden NSB, klikken over eenzame buren, alleenstaanden verdacht maken. Camera toezicht, mensen die kritisch zijn, niet meezingen, zich uitlaten via sociale media, forums als dit. Geen drie vingers in de lucht steken omdat ze dat niet kunnen of niet willen. Rare spioneerkastjes van de politie in de straat waar een AIVD-er in zit. Het feest is compleet. Met te veel die menen in een positie te verkeren van macht uitoefenen en burgers een schietschijf zijn. De uitwassen zijn denkbaar.

Voor je veiligheid gewoon net als andere jaren Koninginnedag vieren en je overtollige zooi op de vrijmarkt aanbieden en wegwezen.

Waar onze oudere generaties met gevaar voor eigen leven tegen hebben gestreden en goed hebben opgebouwd is allemaal afgebroken. Om het nu te zien binnendragen met gejoel, omdat het nooit weg is geweest.

Dat is een rotte bijsmaak aan wat een feest had moeten zijn. Door B en WA uit eigen zak betaald in deze tijd van crisis.


Guest

#7446 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-24 03:08

#7425: - Re: Re: Re: Re: Re:

Waarom denk je dat ze de mensen er in luizen met die apps op de smartphones met GPS verplicht aan? Kunnen zij bewijzen dat jij daar was op dat moment. Beelden vernietigen? Geloof je dat zelf? Nee hoor.

Alle mobiele telefoons worden echt wel getraceerd en bewaard. Weet je nog met die problemen bij het Fijenoord stadion? Anderhalf jaar later, nog voor de meeste smartphones en GPS, kregen mensen een SMS omdat ze daar in de buurt waren geweest en of ze even een verklaring wilden komen afleggen. Terwijl EU nog aan het besluiten was over het mogen traceren en de bewaarduur van die data. Nederland is het MEEST telefoongetapte land ter wereld en de politie AIVD bewaren alles. Daarom weten ze ook precies de zogenaamde lone wolf te traceren.

 


Guest

#7447

2013-04-24 04:26

Ik heb altijd al het gevoel gehad dat de burger een ondergeschikt, vrij te misbruiken groep is. Voor de overheid is de burger de ene keer een melkkoe(belasting), de andere keer een opsporingsapparaat(meld misdaad anoniem) en soms een informatiebron(heb jij een rare buurman??) maar ook gewoon stem-vee(verkiezingen). Voor Joop vd Ende & Co slechts klap-vee of een stemmen-generator die elk liedje meezingt welke door hem wordt opgelegd.
Ik denk dat ik op 30 april maar ga loeien als een koe:..boe..boe..boe. (Net als de koe Els in A'dam, puur Nederlands)


Guest

#7448

2013-04-24 05:52

Besluit om toch door te gaan met dit lied is belachelijk.

Guest

#7449

2013-04-24 06:04

het is gewoon helemaal niks
wat moet je meer zeggen

Guest

#7450

2013-04-24 06:18

De handtekening die je wist dat zou komen