Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.


Guest

#7501 Re: De overheid zoekt de grenzen van de wet op of gaat er zelfs ...

2013-04-24 19:50

#7476: -

"De overheid zoekt de grenzen van de wet op of gaat er zelfs bewust overheen." (NOS. nieuws / 23 april 2013)

Bert Halbeir

#7502 Re: Re: "Taalkundige" cabaretier...

2013-04-24 20:10

#7482: Boris - Re:

En heel mooie en heldere analyse:

Een vermeende 'taalkundige' cabaretier vergeet bij Pauw&Witteman uit te leggen wat hij van de inhoud van de tekst vindt...

Makkelijk voor hem, want hij "houdt niet van kwetsende kritiek". - Dus, hij had de sentimentele propaganda-structuur van het koningslied wel kritisch kunnen onderzoeken.

Maar dan was, volgens hem, de tekst "gekwetst" geweest. En dat wilde hij beslist niet, "kwetsende" kritiek!

Wat aardig van die cabaretier, dat hij de kongingslied-tekst (!) niet wilde kwetsen...


Guest

#7503 Itunes gemanipuleerd?

2013-04-24 20:33

Blijkt dat het heel gemakkelijk is om hitlijsten te manipuleren. Zie dit artikel: http://nlpop.blog.nl/hitlijsten/2012/03/30/platenbobos-geven-hitlijstmanipulatie-toe

Na de misleidende troef van de zogenaamde 60% voorstanders geloof ik ook niet meer in die nummer 1-notering. Bottomline is gewoon dat 82% van het volk dit lied niet pruimt en dat een handjevol belanghebbenden ons wil doen geloven dat elk van ons een sneue eenling is omdat de rest van Nederland er heeeel anders over denkt. We worden besodemieterd waar we bijstaan. En ja, dat zal idd wel naief zijn als ik vind dat dit niet hoort.

Guest

#7504

2013-04-24 20:43

hier wordt het ook steeds stiller... mensen blijf handtekeningen zetten! Sylvia heeft altijd nog een troef in handen met meer dan 150000 handtekeningen in een petitie die genegeerd wordt!!

Guest

#7505 Re:

2013-04-24 20:50

#7443: -

Gezien het niveau van taalbeheersing in deze bijdrage denk ik dat we hier te maken hebben met een van de tekstschrijvers van het lied...


Guest

#7506 Re: WA: deskundig in geschiedenis...

2013-04-24 20:59

#7499: - WA: deskundig in geschiedenis...

Natuurlijk heeft WA(of in ieder geval een adviseur) deze tekst eerst gelezen voordat er een goedkeuring uitging, daarom maak ik me ook zorgen omtrent de houding van de koning tov "zijn" volk. Als hij ons ziet als slechts "lagere onderdanige wezens, wiens levensdoel het is om hem het naar zijn zin te maken", dan kan hij helaas mijn koning niet zijn. Alhoewel de tekst het doet vermoeden en de organisatie het probeert af te dwingen wil ik toch even kwijt: WE ZIJN NIET IN NOORD-KOREA!!

Antigone

#7507 Re: WA...(!) - en niet Meneer Joop!

2013-04-24 21:05

#7485: -

Denkt u dat WA niet bij voorbaat wilde zien en horen wat voor cadeau hij namens het volk zou aangeboden krijgen?

Dhr. Joop doet en zegt wat de toekomstige koning wenst, dat gedaan en gezegd moet worden, toch?

Dus, wie heeft zondagavond besloten dat het lied c.q. precies dit lied en geen enkel ander lied moest blijven, als het "Inhuldigings-Lied voor Prins Willem-Alexander" waarin het Nederlandse volk zijn onvoorwaardelijke liefde en trouw aan zijn koning moet beloven?!

Wat de kamerleden (behalve 16 dissidenten, die weigeren) in de Nieuwe kerk - verplicht - moeten doen, namelijk een soort eed op de koning afleggen, dat eist de aanstaande koning nu niet meer alleen van "zijn kamerleden", maar ook van het volk en van alle onderdanen:

Door dit lied te zingen legt dan ook het Volk der Nederlanden - natuurlijk op een traditioneel 'gezellige' manier -de eed af op de koning: Hem te dienen, Hem te beschermen, voor Hem alles te geven ... tot in de dood ... moet iedereen zingen op 30 april, precies om 19.30 uur...

In het "Wilhelmus" zweert Willem van Oranje: "(...) den Vaderland getrouwe / ben ik tot in den dood (...)". Willem van Oranje belooft dat hij alles voor het goede van het volk zal geven zolang hij leeft.

In het WA-Lied belooft de Nederlandse Onderdaan c.q. Het Volk van Nederland alles voor het goede van WA te doen...

Dit Zweer-Lied betekent - voor gelovige mensen - een tweede 'beleidenis' af te leggen, alleen nu niet tegenover God en de mensen, maar uitsluitend tegenover Zijne Majesteit...

Waar blijft het prostest van de "SGP" (!!!) en de "Christen Unie"(!!!) en de "CDA" en de "SP" en de "PVDA" en de (liberale!) "VVD" en "Groen-Links"...?


Guest

#7508

2013-04-24 21:07

Hihihi met getergd gezicht zingt Borsato het zoveelste weerbericht!

Guest

#7509

2013-04-24 21:10

Het is een een klompvoetlied!!!! Met excuses voor de klompvoeters onder ons...

Guest

#7510

2013-04-24 21:14

Joop van Kwellende is een enge man. Hij doet me denken aan de enge man van van Kooten en de Bie. En voor wat dat lied betreft: keihard zingen en vooral de fouten flink beklemtonen. Moet je opletten wat een schik je gaat hebben...

Guest

#7511

2013-04-24 21:15

De dag dat je wist wie zou komen????? Hoe verzin je het...

Guest

#7512 waar vind ik die enquete van Joop

2013-04-24 21:31

Wat is dat voor enquête van die 40% en 60% die 'we net gehouden hebben' waar Joop vd E met een knikje naar de deur waar hij net voor het interview uitkwam naar verwees? Als ik er er op google vind ik hem nergens hoor. Zet hem maar eens online. Hoeveel mensen heeft hij geïnterviewd? Onder wat voor populatie? Wat voor vragen hebben ze precies gesteld? Welke 'we' hebben dat precies gedaan? Schandalig dat wij het met zijn mededeling moeten doen en dat dat blijkbaar voldoende is. En dat er nou geen enkele politieke partij is die zich eens durft te branden aan dit hele gedoe.

Guest

#7513 Re: Re: WA...(!) - en niet Meneer Joop!

2013-04-24 21:37

#7507: Antigone - Re: WA...(!) - en niet Meneer Joop!

Ik hou van Nederland en voor mijn vaderland geef ik mijn leven als het moet, maar de koning krijgt van mij nog niet eens mijn afgeknipte teennagel.


Guest

#7514

2013-04-24 21:41

7512 ziehier: http://www.stand.nl/stellingen/Entertainment/Er-moet-een-nieuw-koningslied-komen

58% procent van de stemmers vindt het niet nodig dat er een nieuw koningslied moet komen.

Wie daaruit concludeert dat de meerderheid van het Nederlandse volk blij is met het aan te bieden Koningslied is of dom of een leugenaar. Joop: kies maar.
marcus
Guest

#7515

2013-04-24 21:46

alsof ik m'n huis laat ontwerpen door 1000 amateur architecten en er dan een mixbouwtekening van in elkaar plak..dat kan toch noooit wat worden en is al bij voorbaat gedoemd tot teleurschamende mislukkerij..


Guest

#7516 Re:

2013-04-24 21:54

#7511: -  

 

de dag die je wist dat zou komen?

Guest

#7517 Re:

2013-04-24 22:13

#1: Eetschrijver -

Natuurlijk is het taalkundig een stom lied. Maar het refein gaat best. En dit is blijkbaar het niveau van Nederland. Laat het toch.


Guest

#7518 meefluiten!

2013-04-25 02:18

Het protest tegen dit lied dreigt verbrokkeld te worden. De één wil in het wit (in plaats van oranje) gekleed gaan, de ander wil om half acht heel hard boe roepen. Straks staat iedereen te protesteren maar valt het helemaal niet op. Voor mij is elke vorm best, maar de melodie meefluiten heeft een paar voordelen: niemand kan van te voren zien wat je gaat doen, je hoeft je er niet voor om te kleden, de politie kan je van te voren niets afpakken en als het een beetje wil klinkt het gefluit harder dan de tekst. Dan hebben we toch ons doel bereikt? Fluitje van een cent...

Guest

#7519 Re:

2013-04-25 05:02

#7511: -

Wie dacht dat je wist da'k zou komen?


Guest

#7520 Re: Re:

2013-04-25 05:06

#7519: - Re:

Wist je dat ik dacht dat je zou komen?


Guest

#7521

2013-04-25 05:09

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3431563/2013/04/25/Kamerleden-Laat-kinderen-taalfouten-uit-Koningslied-halen.dhtml

Tja, zoals een van de kamerleden zegt: 'Als we dan toch aan dit lied vastzitten, is dit nog de beste optie.' Dus zelfs onze volksvertegenwoordigers staan met hun rug tegen de muur. Je zult er maar zitten als een van de 150 man die een groep van ca. 60.000 stemmers vertegenwoordigt.

Guest

#7522 Re:

2013-04-25 05:45

#7511: -

Gedist en verkracht in je dromen.


Guest

#7523

2013-04-25 06:15

Het lied steekt zo slecht in elkaar dat het te schandalig is voor woorden om deze aan Willem-Alexander aan te bieden.

Guest

#7524 Re:

2013-04-25 07:55

#7514: -

Heee dank je wel 7514! en je hebt helemaal gelijk in je conclusie! Was dus in stand.nl een stelling nadat het lied was teruggetrokken. Niemand die er toen aan gedacht had dat ditzelfde lied nog eens terug zou kunnen komen. Dus die 58% willen helemaal geen lied, zegt echt helemaal niets over wat ze van dit lied vinden, waarschijnlijk veel mensen die er nu helemaal geen vertrouwen meer in hebben. Wat een misbruik van zo'n enquete.


Guest

#7525 Koningslied toch weer terug

2013-04-25 08:21

Had ergens wat gemist. Is dat stomme koningslied toch weer terug!!! :-//