Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.


Guest

#7551

2013-04-25 22:32

Daar sta je dan...voor lul want de wereld kijkt mee
Daar sta je dan...voor lul want bijna heel `t land zei Nee
Daar sta je dan...voor lul dankzij Jopie zijn Comitee

Daar sta je dan Willem-Alexander,ik schaam me kapot voor zo`n cadeau
Ik zing niet mee..

Guest

#7552 Re:

2013-04-25 22:39

#7546: chinese naakthond -

Je heb gelijk als je je als "een roepende in de woestijn" voelt, er is namelijk geen hond die hier iets mee doet. Het forum dient dan ook als een uitlaatklep voor opgekropte ontevredenheid met als doel deze gevoelens te "ontlaten"(de grootste spanning eraf halen). Mensen worden moe en zullen uiteindelijk alles "welletjes" vinden en overgaan tot de orde van de dag, met als gevolg dat op 30 april iedereen de ceremonie gelaten over zich heen zal laten gaan. En dat is juist de bedoeling.
Ook ik begin moe te worden en vind dat ze "het maar zelf moeten uitzoeken". Meezingen zal ik zeker niet(de ergenis blijft), kijken mischien(hangt van het weer af), maar feesten vast wel(een biertje sla ik nooit af). Ik probeer er gewoon toch nog een leuke dag van te maken( puur voor me zelf ).

 

Erasmus van Rotterdam

#7553 Re: ik ben er he-le-maal klaar mee

2013-04-25 22:51

#7541: chinese naakthond - ik ben er he-le-maal klaar mee

als ik als buitenlander zou zappen langs een 'kronings-Liedje'(1) dan zou ik schrikken en denken dat Nederland naar buiten toe heel graag het imago als het "liberaalste land" van de wereld koestert, tolerant en europees, modern en niet nationalistisch gezindt, met een visie voor de toekomst...

... maar dat het in de praktijk soms blijkbaar toch heel erg tegen valt, en dat de visie voor de toekomst vervangen wordt door een sentimenteel verlangen naar het "gouden verleden" van vroegere, middeleeuwse tijden?

(Of gelden de eerst genoemde positieve normen en waarden alleen voor handel en economie???)


Guest

#7554 Re: Re:

2013-04-25 22:51

#7548: - Re:  

 En als het volk dat zingt is het een loze belofte want kan nooit waar gemaakt worden.

En als de koning dat zingt is het een loze belofte want kan nooit waar gemaakt worden


Guest

#7555 HALF 8 TV UIT

2013-04-25 22:53

Inderdaad kunnen we niet veel meer doen,alleen om half 8 TV UIT!
Dat is het enige statement wat we nog kunnen maken
En dat ga ik zeker doen,want ik heb niet voor niets deze petitie getekend

Graflied brrr..ik krijg er de rillingen van

Guest

#7556

2013-04-26 00:23

ZOALS AL DOOR VELEN IS VOORGESTELD: TV UIT. NIET MEEZINGEN !!!!
't is toch om je voor dood te schamen !

Guest

#7557

2013-04-26 02:09

lees Kuitenbrouwer NRC

Guest

#7559

2013-04-26 08:01

Jhon Webank heeft niet zelf gecomponeerd, maar gepikt van diverse bekende voorbeelden.
Zit vol taalfouten in zinsverband, Ik haat RAP.
Wel een goeie melodie.
Lion King

#7560 Een fijn feest voor allemaal!

2013-04-26 08:37

En dan nu toch nog even de tekst van het spontane koningslied, zodat we allemaal mee kunnen mee kunnen zingen, althans het refrein dan.
Dit is echt passend voor een feestje:
De tekst van 'Je bent een Koning':

Daar zit je dan als kroonprins
Je moeder abdiceert
Plotsklaps zakt de moed je in de schoenen
Moet ik de troon bestijgen
Mijn kop wel op die munt?
Je twijfelt en je vraagt je af
Of je het echt wel kunt

Maar Willem, zie je het dan niet?

Jij, je bent Sneijder, Van der Vaart
Mijter, staf en baard
Je bent Pino, mijnheer Aart

Jij, je bent een slipje van Marlies
Brabo, Drent en Fries
Je bent Wim en Ruud en Dries

Je bent een koning (koning)
Een levende legende
Ja, een koning (koning)
Eindbaas van de bende
En wat een weergaloze vrouw heb jij
De ideale metgezel
Was ik de koning geweest
Ja, dan wist ik het wel.

Dus rijd je in de Gouden Koets
Pardoes het water in
Juich je Duitsland toe in de finale
Moet je snel langs de chinees,
Vergat je 't staatsbanket
Lig je de derde dinsdag van september nog op bed

Bedenk, je dan maar weer

Jij, je bent Derksen en Genee
Volkskrant, NRC
Toon Hermans in Carré

Jij, jij bent patat met appelmoes
Alberti, Hazes, Hoes
Je bent de bips van Doutzen Kroes

Je bent een koning (koning)
Een levende legende
Ja, een koning (koning)
Eindbaas van de bende
En wat een weergaloze vrouw heb jij
De ideale metgezel
Was ik de koning geweest
Ja, dan wist ik het wel.

Tekst en muziek: Allard Amelink en Huib Verhoeven
Productie: Victor Weigand
Beeld: Job van der Meiden

http://www.youtube.com/watch?v=S46pT8uEafg

Guest

#7561 mijn droom voor ons land voor de koning

2013-04-26 09:17

Wat was de opdracht ook weer, mijn droom voor ons land voor de koning?
Komt dat in welk lied dan ook echt naar voren?
Een land in harmonie, welvaart, vrede, naastenliefde ,zorg en kansen voor alle inwoners,
zonder onderscheid, voor ouderen, zieken, zwakken, gehandicapten en anderen die extra steun nodig hebben in plaats dat af te nemen?
Zorg voor natuur, land, dieren, bomen, water, werk, vrijheid, verzorgde oude dag, zorgeloos genieten van pensioen, een mooie en betaalbare woning voor iedereen.
Veiligheid voor je geld, privacy in je leven, zonder dat al je telefoongesprekken en bewegingen worden opgeslagen en getoetst in vele systemen bij de overheid.
Normale belasting die de economie van de burgers bevordert.
De inwoners niet als melkkoe misbruiken terwijl de echte koeien een quotum hebben op hun hoeveelheid uitstoot alsof het machines zijn, producten die zijn te programmeren in plaats van levende wezens.
Vrijheid van zorg kiezen, ook alternatieve met volledige informatie over alle middelen en voeding, vrijhheid van spreekrecht en informatie,
recht op gezonde voeding zonder gemanipuleerde Monsanto, zonder idiote E-nummers, zonder gevaarlijke stoffen die onze bijen aantasten en hongersnood veroorzaken.
Er is nog zo veel meer wat wij zouden mogen wensen voor dit land en al haar burgers en natuur.
Want het is zo heel erg scheef in dit land, dat een provincie is van Duitsland onder de EU.
Ik wil voor mijn land de vrijheid terug en de goede zorg en mogelijkheden voor alle burgers en natuur. Laat deze droom realiteit worden.
Dat lied heb ik nog niet horen zingen. Maar het is er wel .... vast, nadat er eerst echt grote ravage is gekomen.


Guest

#7562

2013-04-26 09:18

Waardeloos graf takke lied.
"domoortje"

#7563 koningslied

2013-04-26 09:35

Het mag misschien niet, maar ik bied aan om al die mensen, die deze zeer armtierige, foutieve tekst hebben geschreven GRATIS
Nederlandse les te komen geven. Ik ben een A.O.W. ster, dus ik heb hier en daar nog wel een uurtje over. Het wordt wel moeilijk hoor,
want ik weet niet of in die hoofden van jullie nog iets anders zit dan zaagsel!!!!! Wat een pulp, dat K. lied. Gelukkig ben ik geen
"Hollandse", ik gebruik het woord "Hollander" niet, want ik heb niks tussen mijn benen hangen.


Guest

#7564 Re: Een fijn feest voor allemaal!

2013-04-26 10:09

#7560: Lion King - Een fijn feest voor allemaal!

Hier sta ik wel achter, ondanks de simpele tekst is het toch een heerlijk vrolijk meezinglied en er zitten geen fouten in ;-) Dit is een leuk cadeau voor de nieuwe koning!

WimLex

#7565 Re: Re: Koningslied kost publieke omroep 1,5 ton!

2013-04-26 10:30

WimLex

#7566 Re:

2013-04-26 10:33

#7559: -

Jhon Wehbank? dyslectisch en dan toch klagen over taalfouten? tsss.

WimLex

#7567 Re: Afzeiken

2013-04-26 10:39

#7: Linnas79 - Afzeiken

zeg, spreek voor jezelf. we zeiken niet alles af. alleen hetgeen afzeikbaar is valt af te zeiken. voorlopig klaagt er niemand over de dubstep versie van het koningslied.

WimLex

#7568 Re:

2013-04-26 10:41

#62: -

als internet-commentaar-commentarist vind ik dat iets mild uitgedrukt.

WimLex

#7569 Re:

2013-04-26 10:43

#63: -

het moet zijn "fait de la force".

WimLex

#7570 Re: Re: Afzeiken

2013-04-26 10:45

#77: en terecht!! - Re: Afzeiken

"maar kom op dit komt toch de makers zijn"? another Ehwbank in the house. zucht.

WimLex

#7571 Re:

2013-04-26 10:46

#85: -

u bedoelt uw commentaarnummer 85 zeker?

WimLex

#7572 Re: Wanstaltige praktijken hitparade en zwaktepunt petitie

2013-04-26 10:50

#104: AltijdVrijheid - Wanstaltige praktijken hitparade en zwaktepunt petitie

klagen over de tekst van een petitie tegen een songtekst. u maakt het wel erg bont.

WimLex

#7573 Re:

2013-04-26 10:58

WimLex

#7574 Re:

2013-04-26 10:59

#113: -

U begrijpt het niet. Dit lied was niet voor Trix maar voor Wimlex.

WimLex
Guest

#7575 Re:

2013-04-26 11:00

#119: -

eniger dan enig kan niet. "enigste" is geen correct Nederlands. sorry. en populair is ie ook al niet.