Nee tegen het koningslied

Contact the author of the petition

This discussion topic has been automatically created of petition Nee tegen het koningslied.


Guest

#7251 Re: Re: Re:

2013-04-22 22:57

#7249: - Re: Re:

De show van Joop die ons land tegenover de hele wereld ten schande maakt,inclusief ons Koningspaar

Dit is toch geen cadeau?


Anonymous

#7252 boycot de kroning

2013-04-22 22:57

boycot de kroning

Guest

#7253 Re: Re: Tsjongejongejonge .......

2013-04-22 23:04

Mijn betoog mag je dan nog eens doorlezen, verbeter het maar  zou ook met 't koningslied moeten gebeuren.


Guest

#7254

2013-04-22 23:06

SLECHT!

Guest

#7255 Re: Re: Re: Re:

2013-04-22 23:13

#7250: - Re: Re: Re:

Boycot tegen en ceremonie van het Huis Oranje = passieve weerstand tegen het Huis Oranje;

passieve weerstand= aktieve weerstand=majesteitschending;

thuis blijven mag dus ook niet, want thuis blijven is boycot.

Er is voor zulk soort gelegenheid al eerder een speciaal wet gemaakt. Wie thuis blijft is verdacht. Wie verdacht is wordt opgepakt en in voorlopige hechtenis genomen en pas na de Dodenherdenking weer op vrije voet gezet.

Met vakantie naar het buitenland stiekempjes vertrekken mag ook niet... alle grensoverschrijdende auto- en spoorwegen worden gecontroleerd. Iedere Nederlander dient op die dag acte de presence te geven en mee te zingen, in Amsterdam of op zijn woonplaats samen met de Oranje Verenigingen van het hele land!


Guest

#7256 Zappen op 30 april om 19.30 uur

2013-04-22 23:19

Massaal om 19.30 uur zappen naar een zender waarvan je zeker weet dat dit lied er niet op uitgezonden wordt.
Discovery of iets dergelijks. En dan om 19.45 uur weer terug zappen (eventueel). Zou dat zichtbaar zijn in de kijkcijfers?

Guest

#7257

2013-04-22 23:24

Na het terugtrekken gaan ze toch door met deze bagger. Paul de Draak mag het voorzingen, past precies bij deze tvhomo.

Guest

#7258 Re:

2013-04-22 23:27

#7257: -  

 Als Paul de Leeuw dit lied niet mee had mogen zingen had hij het zelf ook met de grond gelijk gemaakt. Hypocriet.


Guest

#7259

2013-04-22 23:32

Rot op met dat achterlijke konings lied
Moeten we nou echt hiernaar gaaan luisteren .
het zijn altijd weer die zelfde bners die er weer een bende van maken

Guest

#7260 Re: Re: Re: Re:

2013-04-22 23:32

#7251: - Re: Re: Re:

de ironie is dat het koningspaar zich juist heel vereerd voelt door dit liedje. Vooral de toekomstige konigin, opgegroeid en opgeleid in een gezin met een vader als voorbeeld die als gedreven minister zijn taken in een dictatoriaal regime uitstekend vervulde. Dus zij heeft al als klein meisje geleerd dat het volk vanzelfsprekend verplicht is tot gehoorzaam, liefde en levenslange trouw. Daarom is de tekst van dit lied voor haar precies wat zij gewend was en nu natuurlijk ook mocht verwachten. Want nu heeft zij een machtpositie bereikt die misschien zelfs haar vereerde vader toen niet had mogen bereiken...

En dat is natuurlijk een heel prettig gevoel van trots en geluk! Dus ook qua tekst en inhoud een heel fijn Koningslied.


Guest

#7261 Re: Zappen op 30 april om 19.30 uur

2013-04-22 23:35

#7256: - Zappen op 30 april om 19.30 uur

lijkt me en heel goed idee. Dit zal dan zeker zichtbaar moeten zijn in de kijkcijfers, als ze deze niet gaan manipuleren, in het belang van het aanzien van het Koninkrijk der Nederlanden...

Theodor Holman

#7262 Ewbank bewees dat hij geen kunstenaar, maar een prutser is

2013-04-22 23:48

Ewbank bewees dat hij geen kunstenaar, maar een prutser is
22-04-13 13:30 uur - Bron: Het Parool


Dat Koningslied was een muzikaal en tekstueel dieptepunt, maar toch ergert het mij dan weer dat John Ewbank zijn majestueuze chanson heeft teruggetrokken.

Het ergert mij omdat er een enorm dedain voor zijn eigen creativiteit uit spreekt. 'O, vinden jullie het niet goed? Dan trek ik het toch lekker terug?'

Zou Paul McCartney een door hem gecomponeerd lied voor the queen en het Britse volk te elfder ure hebben teruggetrokken? Zou Mick Jagger dat hebben gedaan? Adèle? Nee, want dat zijn serieuze kunstenaars.

Ewbank bewees met zijn laffe daad dat hij geen kunstenaar, maar een prutser is. Nu konden we dat al horen, maar je schrikt toch als je merkt dat zo'n succesvolle 'artiest' geen donder om zijn eigen werk (en de muziek) geeft en alleen maar zoetigheid componeert om er centjes mee te verdienen. Daar is natuurlijk niets tegen, ware het niet dat hij zichzelf als groot vakman presenteert en dat hij ook als zodanig wordt gezien door de boven ons gestelden die het kroningsfeest mogen vormgeven. Trots waren ze: 'En we hebben John Ewbank gevraagd de muziek te componeren.'

Ewbank is nu ontmaskerd als een muzikale ekster die het aanzien niet verdient dat hij zich met zijn gestolen waar heeft verworven. Als De Wassen Neus een popprijs was, zou Ewbank die de komende jaren winnen.

De lafheid zit hem tevens in de domheid van Ewbank, want luister Ewbank: denk je nu echt dat die suikerzoete stroop ineens niet meer bestaat nu jij je hebt teruggetrokken? Dat lied zal altijd op internet blijven rondzwerven. Je zult, juist doordat je je hebt teruggetrokken, eeuwig gelieerd blijven aan die kitscherige rommel die je ongeïnteresseerd hebt uitgescheten.

Wat het ook laf maakt, is dat Ewbank plotseling de verantwoordelijkheid niet meer wil dragen voor iets wat toch een verantwoordelijk project was. Hij zet daarmee niet alleen al die Nederlanders die eraan hebben meegewerkt voor lul, maar ook de commissie die hem gevraagd heeft, de uitvoerenden die het lied hebben gezongen en natuurlijk ook prins Willem-Alexander en prinses Máxima. (Naar dat lintje kun je fluiten, Ewbank!)

Ik ben republikein, maar een beleefde republikein. Ik zal 30 april geen actie voeren en gewoon mijn werk doen. Maar twee minuten stilte in plaats van dat lied lijkt me gepast.

Guest

#7263 Weeronline solidair met 82%

2013-04-22 23:48

Één Vandaag enquete: 82% vindt het slecht. De weergoden zijn solidair. 30 april is het rot weer.
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Amsterdam/4058223

Guest

#7264

2013-04-23 00:02

Volkomen duidelijk dat er vooral niet op onderwijs bezuinigd moet worden. Hoef je echt geen debat voor aan te vragen.

Guest

#7265 Re: Re: Zappen op 30 april om 19.30 uur

2013-04-23 00:05

#7261: - Re: Zappen op 30 april om 19.30 uur 

 Natuurlijk zullen ze dat gaan manipuleren. En de RVD ontkent. En we weten allemaal dat als de RVD iets ontkent dat het dus wel waar is. Dus ik zap wel.

Marc

#7266 7265 reacties op een liedje, en 7266 is van mij. Waarin een klein land groot kan zijn.

2013-04-23 00:17

Goede bedoelingen, daar gaat het om, en die zijn volop aanwezig. Dus waar zeuren we om, en dat zeg ik als republikein.
Ewbankencrisis

#7267 het koningsdrama gaat maar door

2013-04-23 00:25

Eerst schrijft Ewbank een beroerde tekst, vervolgens trekt hij bij terechte kritiek zijn lied terug en nu laat hij zich weer overtuigen door het Nationaal Comité Inhuldiging. Dan ben je twee keer niet standvastig en ga je drie keer op rij af als een gieter.
Ik stel voor dat als dit lied toch gezongen wordt we niet meezingen, maar meefluiten. Zo breng je dan tot uiting dat je de tekst niet goed vindt.

Guest

#7268

2013-04-23 01:05

Alle serieuze peilingen en polls laten zien dat 80% van de bevolking dit niet wil.
vd Ende (van het einde!) die anders beweert, liegt dat hij barst en hij komt ermee weg?!

RonSchoof

#7269 De kleren van de keizer

2013-04-23 01:06

Wat is er echt aan de hand?

Er is een bar slecht lied gemaakt, maar het is wel al "retecommerciëel" (Joop van den Ende bij DWDW) dus er zijn artiesten gevraagd, er zijn medewerkers op andere fronten, een clip, en natuurlijk het Nationaal Comité zelf die het vooraf gezien hebben.
Alles bij elkaar een paar honderd mensen die "oh wat mooi" en "oh wat prachtig" hebben geroepen en vrolijk hebben meegewerkt deze mislukking klaar voor het volk te maken.

Op de grote dag dat de keizer zijn nieuw kleren liet zien riepen er gelijk een paar kwajongens en kwameisjes: maar de keizer heeft helenaal niks aan!!

Oh oh oh wat schaamden al die mensen die het eerder niet door hadden zich... hoe had dat kunnen gebeuren.
De meesten deden het zwijgen toe, een paar zeiden: wij maken zelf wel uit of we kleren zien of niet!!

En niet getreurd.
Het Nationaal Comité zei dat het maar een klein deel van het volk was en dat de voorstelling ongewijzigd door kan gaan. Er zijn 60% van de mensen die het wel mooi vinden, loog men nog snel.
Jaha.... loog! Want de enquête waarop gedoeld werd ging niet over het verworpen koningslied, maar de stelling was dat er een nieuw moest worden geschreven. Waarbij respondenten die "nee" zeiden veelal zeiden: één debacle is genoeg, laten we het Wilhelmus zingen.

Bij 1Vandaag een heel wat meer representatief onderzoek: 85% vind het lied te lelijk en het moet niet worden gezongen op 30 april.

Er is veel gesuggereerd dat er sprake is van een hetze tegen dit slechte (maar "retecommerciële") product.
Daarom moet het ons linksom of rechtsom door de strot geduwd worden.
Onzinnig en dom. Wij bepalen zelf wel wat we willen meezingen.
En vraag ik me toch af of er een niet een replubikeins complot achter zit, want dit laten doorgaan is een open uitnodiging tot boegeroep en fluitconcerten.
Dat zou niet moeten, het is maar een liedje, een heel dom liedje, verkoop er 100.000 exemplaren van... of 200.000... maar verpest niet de dag van de inhuldiging door het toch op die dag te zingen.

Doe dat ons land en onze nieuwe vorst niet aan.

Anderzijds: het is nu al duidelijk dat 85% van de bevolking dit lied niet aan Willem-Alexander aanbiedt.

Want hoeveel reclame er ook voor dit liedje gemaakt wordt: deze keizers staan in hun blootje.
En daar zitten we niet op te wachten.

Guest

#7270

2013-04-23 01:12

Meer dan tien jaar geleden zei Beatrix het zelf al: 'de leugen regeert'.
Blijf allemaal binnen op 30 april, houd ramen en deuren gesloten en doe na de inhuldiging TV en radio uit.


Guest

#7271 De W van... Oeps....

2013-04-23 01:17

- Bron: wikipedia.org:
"Onder neonazi's zijn varianten ervan gebruikelijk zoals de naar neonazileider Michael Kühnen genoemde "Kühnengroet", waarbij de arm in plaats van met vlakke hand, met drie gespreide vingers wordt opgeheven die letter W (Widerstand, in de bedoeling van "nationaal verzet") vormen. Deze varianten bestaan slechts ter omzeiling van het verbod, maar zijn inmiddels ook verboden. Zowel binnen als buiten Duitsland wordt het gebruik van de Hitler- of fascistengroet door veel mensen als buitengewoon kwetsend ervaren."

Guest

#7272

2013-04-23 04:05

Ohh enne vande Ende jij deruit of ik ?

Guest

#7273 Re: Re:

2013-04-23 04:06

#7128: - Re:

Is Willempie roepen een leus in dit geval? vergelijkbaar?

Zouden Claus en Bernhard er ook zo licht over hebben gedacht, het geweldig hebben gevonden of zich nu omdraaien in hun graf? Ik hoor in gedachten allemaal van die stoere duitse liederen achter dat droomlied doorklinken.

Wat denkt merkel daar nou van, met Nederland als duitse provincie in de EU? Is plaatselijke folklore nog toegestaan met die W van "drie pils" of moeten we nu 100% bezuinigen als boete?


Guest

#7274 Re: Kut muziek

2013-04-23 04:21

#7152: Hans teeuwen - Kut muziek

Deze muziek is heel mooi, gebruikt voor andere liederen en niet gecomponeerd door ewbank. Die heeft zich laten betalen voor plagiaat door muziek van een ander te gebruiken. De muziek komt van Randy met 10000 reasons, Shrek en een muziekgroep, delen van de tekst zijn letterlijk daarvan overgenomen en slecht vertaald.

Het past niet een tweedehandsmelodie te gebruiken als cadeau voor de koning en je daar dan ook nog zo idioot veel voor te laten betalen. Dit komt uit de kringloop. Koning keizer admiraal, recyclen moeten we allemaal.

Moet hij nou ook voor de rechter wegens plagiaat en zich daarvoor laten betalen, verdedigd door Bram Moskovicszzzz?

 


Guest

#7275 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-04-23 04:41

#7255: - Re: Re: Re: Re:

thuis zitten voor de tv?

de tv wordt centraal afgezet na de kroning en gedwongen de straat op om mee te zingen.

Niemand heeft het over Maxima. Dat zijn ook drie vingers.

Dus drie vingers aan elke hand tegen elkaar de M en de W samen tegen elkaar, ook weer opgelost.